مرسدس بنز از لوکس ترین مدل تمام برقی خود رونمایی کرد

خودروساز آلمانی مرسدس-بنز از لوکس ترین مدل تمام برقی خود با نام EQS رونمایی کرد که به نوعی کلاس اس مدل های بنزینی و دیزلی است.

برند آلمانی حساب ویژه ای بر روی Mercedes-Benz EQS باز کرده و دوست دارد به تا یکه تاز تمام برقی خودروهای لاکچری باشد.

مشخصات فنی Mercedes-Benz EQS

Mercedes-Benz EQS بر روی پلتفرمی کاملا جدید ساخته شده که مختص ماشین‌های الکتریکی است. به گفته کارخانه، ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۷۷۰ کیلومتر حرکت کند که برای ماشین‌های الکتریکی یک رکورد تازه است. نزدیک‌ترین رقیب بنز، تسلا مدل S با هر بار شارژ ۶۶۰ کیلومتر حرکت می‌کند و برد مدل‌های الکتریکی پورشه و آئودی ۴۸۰ کیلومتر است.

ظاهر این مدل لاکچری بسیار شبیه کانسپتی است که بنز دو سال پیش نمایش داد. طراحان بنز با سقفی که آن را “کمانی” نامیده‌اند، مقاومت ماشین در برابر هوا را بسیار کاهش داده‌اند. چرخ‌ها تا حد ممکن به گوشه‌های ماشین نزدیک‌تر شده و در نتیجه فضای اتاق بیشتر است.

مهمترین ویژگی داخل کابین خودرو به طور یقین سه نمایشگری هستند که تمام سطح داشبورد را پوشش داده و با هوش مصنوعی جدید بنز از راه دور راننده را تشخیص داده و با نزدیک شدن او به درب، آنرا باز میکند.

سیستم مذکور به صورت مرتب حرکات راننده را زیر نظر داشته و با احساس کوچکترین خستگی راننده با فعال کردن ماساژور صندلی و یا تغییر دما به هوشیار بودن او کمک میکند.

تجهیز Mercedes-Benz EQS به بالاترین سطح خودران در آلمان

بنز همچنین اولین ماشین آلمانی است که به سطح ۳ خودران مجهز است. این سیستم در مسیرهایی مشخص می‌تواند ماشین را تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت بدون نیاز به راننده کنترل کند. این سطح از فن‌آوری خودران هنوز برای استفاده مجوز ندارد، اما بنز پیش‌بینی کرده که استفاده از آن از سال آینده در آلمان و سپس در کشورهای دیگر اروپا قانونی می‌شود.

در ضمن جالب است بدانید که EQS اولین مدل از چهار ماشین الکتریکی است که خودروساز آلمانی امسال به بازار عرضه خواهد کرد. هنوز برچسب قیمتی خودرو اعلام نشده است ولی پیش بینی میشود با توجه به تنوع آپشن تولیدی بین صد تا 200 هزار دلار قیمت بخورد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.