سایپا آریا اولین کراس اوور ایرانی وارد خط تولید شد

سایپا آریا، رکورد کمترین فاصله زمانی از رونمایی تا ورود به خط تولید را به نام خود و شرکت سایپا ثبت کرد.

پیش از این بسیاری از خودروهای داخلی با فاصله زمانی ۸ ماه تا ۲ سال از رونمایی، وارد خط تولید آزمایشی شده بودند.

از چند روز قبل اجزای بدنه کراس‌اوور آریا وارد خط بدنه خانواده مگا پلتفرم SP100 در کارخانه سایپا شده است و ساخت اتاق این خودرو آغاز شده است.

تولید بدنه سایپا آریا فرایندی مشابه به ساخت اتاق شاهین را دارد و این کراس‌اوور هم از متریال‌ها و فرایندهای ساخت جدید در سازه خود بهره می‌برد. از سویی با توجه به اینکه آریا و شاهین بر روی مگاپلتفرم SP100 طراحی شده اند، اجزای مشابهی را در بخش‌های مختلف دارند و همین مسئله باعث شده تا فرایند تولید اولیه آریا با سرعت بیشتری طی شود.

در حال حاضر اولین کراس اوور از مگاپلت‌فرم ملی فرایند تولید خودروهای نمونه را طی می‌کند و در این مرحله با تولید ۲۶ دستگاه آریا در خط تولید، کارکنان خط هماهنگی لازم را برای مونتاژ این خودرو به دست می آورند و چیدمان خط با توجه به این خودرو سازگار می‌شود.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طبق اعلام سلیمانی مدیر عامل سایپا ، از نیمه اول سال آینده‌ تولید این کراس‌اوور جذاب ایرانی با تیراژ انبوه و به صورت رسمی آغاز می‌شود و طبق وعده قبلی مدیران سایپا، در سال ۱۴۰۰ قدم بر جاده‌های کشور می گذارد.

سایپا آریا طراحی زیبا، مدرن و خاصی داشته و ابعاد مناسبی را نسبت به سایر رقبای کلاس C خود دارد و از سویی با تیپ‌بندی های مختلف، سطح امکانات و ویژگی‌های فنی متفاوتی را به مالکان خود ارائه می‌دهد.

سایپا آریا نخستین کراس اوور ایرانی مبتنی بر پلتفرم SP100

امکانات فنی و رفاهی سایپا آریا

آریا در تیپ فول مانند شاهین به امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، تریم داخلی چرم، فرمان کمکی برقی، سانروف، مالتی مدیا و نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، سامانه نمایش تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، رینگ آلومینیومی، دو کیسه هوا، ترمز ABS ، EBD و BAS، ساختار BCM، استارت دکمه‌ای، آینه برقی، سامانه ورود بدون کلید و… مجهز است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.