«هنسی ونوم F5 » سریع ترین خودرو جهان رونمایی شد

خودروساز آمریکایی هنسی از ابر خودرو ونوم F5 رونمایی کرده است که ادعا کرده دارای سرعتی بیش از 500 کیلومتر در ساعت است تا بدین ترتیب این شرکت دارای سریع ترین خودرو جهان باشد.

شایان توجه است که طبق سنت این سازنده ابرخودروهای تولید محدود نام این خودرو نیز از سیستم رتبه‌بندی گردبادها گرفته شده که در آن سهمگین‌ترین گردباد، F5 نامیده می‌شود.

مشخصات فنی گردباد ونوم F5

موتور ونوم F5 هشت سیلندر با دو توربو است که ۱۸۱۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این موتور در حال حاضر قوی‌ترین موتوری است که برای یک ماشین سواری ساخته شده است.

اعدادی که هنسی از شتاب ماشین منتشر کرده خیره‌کننده است. سرعت F5 در کمتر از سه ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. ماشین برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از پنج ثانیه نیاز دارد و در هشت و نیم ثانیه سرعتش به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

جان هنسی بنیان گذار و مدیرعامل این شرکت اعلام کرده است که: تمرکز ونوم F5 تنها بر ثبت رکورد سرعت نیست و می‌توان از آن مانند یک ماشین معمولی شهری استفاده کرد. ماشین در پنج حالت مختلف تنظیم می‌شود. قوی‌ترین حالت برای راننده قفل است و فقط پس از آموزش و قبول شدن در امتحان برای او باز می‌شود.

طراحان هنسی می‌گویند که راننده ماشینی که سرعتش بیش از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است، با خلبان فرقی ندارد. برای همین اتاق ماشین شبیه به هواپیماهای جنگی طراحی شده است. برای دید بهتر راننده، بخش بالای فرمان برداشته شده و همه دکمه‌های مهم روی فرمان قرار گرفته است.

هنسی در سال ۱۹۹۱ کارش را در ایالت تگزاس با تقویت یک میتسوبیشی آغاز کرد و اکنون یکی از مشهورترین نام‌ها در تقویت خودرو است.

این اولین بار نیست که این شرکت قصد دارد رکورد سرعت را بشکند. هنسی در سال ۲۰۱۶ و به مناسبت ۲۵ سالگی تاسیس کارخانه با یک لوتوس تقویت شده روباز به سرعت ۴۲۷/۴ کیلومتر در ساعت دست یافت و عنوان سریع‌ترین ماشین روباز جهان را به خود اختصاص داد.

هنسی همچنین چند بار برای کسب رکورد سریع‌ترین ماشین جهان تلاش کرده و اگرچه توانست رکوردشکنی کند، اما هر بار به دلایلی رکوردش توسط موسسه ثبت رکورد‌های گینس پذیرفته نشد.

رکورد سریع‌ترین ماشین جهان اکنون در دست کارخانه‌ای سوئدی به نام کونیگزگ است. ماشین کونیگزگ به نام آگرا در سال ۲۰۱۷ در دو مسیر رفت و برگشت به میانگین سرعت ۴۴۷ کیلومتر در ساعت دست یافت.

سال گذشته هم بوگاتی با مدل شیرون با رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت رکورد سریع‌ترین ماشین جهان را در یک بار حرکت در مسیر مستقیم ثبت کرد.

تولید F5 از سال آینده آغاز خواهد شد. قرار است ۲۴ دستگاه از این ماشین با قیمت پایه دو میلیون و صد هزار دلار ساخته شود.

رکورد گیری هنسی ونوم F5 سال آینده در باند شاتل

رکوردگیری برای رسیدن به سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر در ساعت، سال آینده و احتمالا در باند فرودگاهی انجام می‌شود که ناسا از آن برای فرود فضاپیماهای شاتل استفاده می‌کرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.