راهکارهای عملی و کاربردی پاک کردن شیره درختان و فضله کبوتر روی ماشین

به گزارش خودروبرتر ، این قضیه زمانی برای ما آزاردهنده‌تر خواهد بود که این اتفاق معمولاً بلافاصله بعدازاینکه خودروی‌تان را شسته‌ایم روی می‌دهد و ما باید پاک کردن فضله کبوتر روی ماشین را انجام دهیم.

همان‌طور که شاید خیلی از شما تجربه‌اش کرده باشید، اگر این فضله کبوتر روی ماشین را بالا فاصله پاک نکنیم ممکن است به رنگ خودرو آسیب بزند و باعث خسارت پرهزینه‌ای بشود.

پاک کردن شیره درخت از روی ماشین

پاک کردن شیره درخت از روی ماشین

تا به حال برای شما حتما این سوال نیز پیش آمده است که شیره درخت کاج چگونه پاک میشود ؟ شیره انواع فراوانی دارد. برخی شیره‌ها خوراکی و شیرین هستند و مثل شیره‌ی افرا، و برخی دیگر سمی هستند. شیره درواقع ترکیبی از آب، هورمون، قند، مواد معدنی و مواد مغذی موجود درخت است و دی‌اکسید کربن ایجاد می‌کند.

شیره درواقع ترشحات حشراتی است که روی درخت مشغول عیش و نوش هستند و بر اساس گونه‌ی حشره و نوع درخت، ممکن است تقریباً بلافاصله به خودرو آسیب وارد کند. چراکه ممکن است شیره حالت اسیدی پیدا کند.

ازآنجایی‌که پیشگیری بهتر از درمان است اولین کاری که می‌توانید بکنید این است که زیر درخت پارک نکنید. اما حالا اگر به‌هرحال این ماده‌ی چسبناک روی خودروی‌تان ریخت چهار باید بکنید؟

مهم‌ترین کار این است که خودروی‌تان را در اسرع وقت بشویید. چراکه هر چه بیشتر شیره روی آن باقی بماند سفت‌تر و تمیز کردنش سخت‌تر می‌شود. و اگر مدت خیلی طولانی آن را نشویید، کپک می‌زند و سیاه می‌شود.

در همین راستا،  خودروی‌تان را ده دقیقه در آفتاب بگذارید و بگذارید رنگ و شیره داغ شوند. این‌طوری شیره مایع‌تر و پاک کردنش راحت‌تر خواهد شد. بعد در مقداری آب داغ دو برابر مقدار همیشگی مایع شوینده‌ی خودرو بریزید و با یک اسفنج یا پارچه‌ی نرم شیره را پاک‌کنید. برای شیره‌هایی که سفت شده‌اند و مقاومت نشان می‌دهند، باید از بین برنده‌ی حشرات و قیر به کار ببرید که یک نوع شوینده بر پایه‌ی حلّال است. اما از این شوینده‌ها فقط در موارد خیلی شدید استفاده کنید.

شایان توجه است که اگر شیره مدت زیادی روی خودرو بماند، حتی بعدازاینکه آن را در تمیز کنید، در رنگ خودرو فرورفتگی‌هایی دایره‌ای شکل مثل رد آب به‌جا می‌گذارد و در آن حالت تنها راهی که دارید این است که خودروی‌تان را بدهید یک شخص حرفه‌ای تمیز کند.

 

مراقبت از خودرو؛ بهترین زمان تعویض روغن موتور خودرو

حالا می‌رسیم به پرندگان که خیلی علاقه دارند خودروهای ما را با فضولاتشان تزئین کنند

درست مثل شیره، بلافاصله تمیز نکردن فضولات پرندگان  از جمله فضولات گنجشک و  فضله کبوتر روی ماشین برای خیلی‌ها درس عبرت شده است چراکه اگر سریع تمیز نشوند ممکن است آسیب جدی به رنگ خودرو وارد کنند.

علت این موضوع وجود اوریک‌اسید در فضولات است که با توجه به چیزی که پرنده خورده است ممکن است حتی طی چند دقیقه رنگ خودرو را خراب کند.

برخی از فضولات را می‌توان مدت طولانی به حال خود رها کرد و آسیبی به خودرو وارد نمی‌شود و برخی دیگر طی ۳۰ ثانیه رنگ را از بین می‌برند.

مثل شیره، فضله کبوتر روی ماشین را هم هر چه سریع‌تر بشویید بهتر است. اگر در آن زمان فقط آب در دسترستان است، همان آب را رویش بریزید و تا جایی که می‌توانید تمیزش کنید. حتی گذاشتن یکپارچه‌ی مرطوب روی آن بهتر از هیچ است. چراکه خیلی مهم است که فضولات را در حالت مایع باقی نگه‌دارید و نگذارید خشک شوند.

به‌هرحال یک بطری شوینده‌ها اسپری تمیزکننده باید همیشه در خودرو داشته باشیم چراکه خواص تمیزکننده‌ی اسپری باعث می‌شود فضولات رقیق شوند. یکپارچه‌ی نرم، نه دستمال‌کاغذی، هم در خودرو داشته باشید. اگر این موارد را همراه داشته باشید کارتان خیلی راحت‌تر می‌شود.

برخی از فضولات ممکن است خیلی مقاومت به خرج بدهند و به‌راحتی پاک نشوند، خصوصاً اگر روز گرمی باشد و سطحی که فضولات رویش قرارگرفته داغ باشد. یا اینکه مدت طولانی روی خودرو باقی‌مانده باشد.

قرار گرفتن رنگ خودرو در معرض اسید اریک برای مدت طولانی منجر به آسیب‌دیدگی رنگ می‌شود و تنها راه‌حلش این است که یک متخصص رنگ خودرو را برایتان درست کند چون هیچ نوع محصولی در بازار موجود نیست که به کارتان بیاید.

خبرهایی بد برای خودروهایی بارنگ مات در مورد تاثیر فضله پرنده بر روی ماشین

برای کسانی که رنگ خودروی‌شان مات است خبرهایی بدی داریم زیرا این رنگ‌ها به نظر خیلی قرص و محکم هستند، اما اگر آسیب ببینند و لکی پیدا کنند که شامل شیره و فضله هم می‌شود، دوباره باید رنگ شوند چون امکان پولیش این نوع رنگ وجود ندارد.

چند توصیه برای پاک کردن فضله کبوترروی ماشین

برای محافظت از خودروی‌تان آن را واکس بزنید. واکس مانعی میان فضولات و رنگ خودرو ایجاد می‌کند و اگر نتوانید فضولات را بلافاصله تمیز کنید، لااقل زمان بیشتری برای این کار در اختیار خواهید داشت.

قبل از پارک کردن اطراف را چک کنید و اگر روی درخت‌ها پرنده و روی زمین فضولات بود، جای دیگری پارک کنید.

اگر فضله کبوتر روی ماشین خشک شد ، روی آن شلنگ آب بگیرید یا مقدار زیادی اسپری تمیزکننده بزنید و بگذارید چند دقیقه خیس بخورد تا شل شود.

 

مراقبت از خودرو؛ مراقب برق دزدی ماشین نازنینتان باشید

 

هشدار جدی اینکه آنرا نسایید و بر روی آن پارچه نکشید بلکه یک‌تکه پارچه روی آن بگذارید و فضولات را مثل حالت نیشگون گرفتن با انگشتانتان بگیرید و از روی خودرو بلند کنید. اگر فضولات را بسابید ممکن است دانه‌ها یا سنگ‌های ریزی که در آن هستند روی خودروی‌تان خط بیندازند. همین کار را تکرار کنید تا فضولات کاملاً پاک شوند. بعد با دو برابر مقدار معمول شوینده‌ی خودرو، آن را بشویید.

اگر فضله کبوتر روی ماشین به رنگ خودرو آسیب‌زده باشند که مثل این است که رنگ خودرو کدر شده باشد، محصولاتی برای شستشو و

پاک کردن فضله پرندگان از روی ماشین موجود هستند و اگر آن‌ها تأثیری نداشتند باید خودرو را به دست یک متخصص بسپارید تا رنگ خودرو را به‌صورت مکانیکی پولیش کند

 

تاثیر سرکه بر رنگ ماشین

تاثیر سرکه بر رنگ ماشین

اما شاید یکی از مفیدترین کاربردهای سرکه در خودرو، زدودن فضولات پرندگان از روی بدنه و شیشه‌ها باشد که گاهی واقعا به معضل بزرگی تبدیل می‌شوند. برای اینکار کافی‌ست با یک ابر نسبتا زبر که به سرکه خالص آغشته شده، به آرامی چندین بار بر روی سطوح کثیف بکشید.

راهکار آخر و نهایی:

راهکار نهایی برای پاک کننده حشرات و فضولات پرندگان از روی ماشین اگر  رنگ ترک بخورد، تنها کاری که می‌توانید برای پاک کردن فضله پرندگان از روی ماشین بکنید این است که آن قسمت را دوباره رنگ کنید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.