سرانجام خودرو پرنده بوئینگ به پرواز درآمد + ویدئو

خودروبرتر – شرکت‌ هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرد ماشین پرنده‌اش در یک پرواز آزمایشی برای مدت کوتاهی پرواز کرده است تا بدین ترتیب شاهد خودرو پرنده بوئینگ باشیم.

سرانجام و بعد از مدت زمان طولانی، غول صنعت هوایی اعلام کرد که این وسیله ترکیبی از هیلکوپتر و پهپاد با بال‌های ثابت به طول 9 متر است توانسته است صورت خودران و بدون نیاز به خلبان پرواز کند.

مدت زمان مدیدی است که بوئینگ در حال کار بر روی دو مدل مختلف است که می‌تواند دو یا چهار مسافر را تا حداکثر ۸۰ کیلومتر حمل کند و در ضمن این ماشین‌های پرنده همچنین می‌توانند تا ۲۳۰ کیلوگرم بار جا به جا کنند.

همکاری با اوبر در خودرو پرنده بوئینگ

بوئینگ هم‌زمان با شرکت خدمات تاکسیرانی اوبر برای ایجاد مسیرهای پروازی همکاری می‌کند و قرار است خدمات در این مسیرها از حدود سه سال دیگر آغاز شود و مشتریان اوبر می‌توانند این تاکسی‌های پرنده را از طریق تلفن همراه خود خبر کنند.

بوئینگ تنها شرکتی نیست که برای حل مشکل ترافیک به فکر ساخت ماشین‌های پرنده افتاده است. ایرباس، مهم‌ترین رقیب این شرکت هم اعلام کرده پرواز‌های آزمایشی نمونه‌ای مشابه‌ای از ماشین‌های پرنده‌اش را آغاز کرده است.

این مدل مفهومی ایرباس با همکاری ایتال دیزاین برای یک خودرو دو تیکه در نظر گرفته شده است که سرنشینان بر روی یک کپسول در بالای شاسی خودرو قرار میگیرند که اگر وسیله نقلیه در یک ترافیک پرازحام گرفتار شد یک هواپیمای بدون سرنشین در ابعاد 5 در 5 متر کپسول حاوی مسافران را بهمقصد خود به صورت هوایی برساند.

ایتال دیزاین پیش از این در نمایشگاه خودرو تورین 1982 از یک خودرو جداشونده رونمایی کرده بود که یک محصول آلفارومئو با کابین های مختلف بود که مانند ماشین سواری، یک ون و یا یک مینی بوس با توجه به مورد نیاز بودن بر روی شاسی قرار میگیرفت.

 

منبع بلومبرگ
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.