خودروساز آلمانی از زردترین Mercedes AMG GT رونمایی کرد

به گزارش خودروبرتر، مدل مذکور بانام تجاری Mercedes AMG GT S رونمایی شده است که علاوه بر رنگ نوستالوژیک و سازمانی زرد دارای مشخصات قابل توجهی نیز است.

این خودرو میان رده gt دارای مشخصاتی همچون شتاب صفر تا صددر ۳٫۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۳۰۷ کیلومتر در ساعت بوده که پایین‌تر از حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتری مدل C و بالاتر از حداکثر سرعت ۳۰۲ کیلومتری مدل استاندارد رودتسر می‌ایستد.

در زیر هود این خودرو شاهد یک موتور ۴ لیتری توربودوگانه V۸ هستیم تا یکی از قدرتمندترین مدل‌های این سری را در خودرو مذکور شاهد باشیم.

این خودرو دارای فناوری موسوم به ‘AMG Ride Control’ است که بدین معنی است که ترمزهای بزرگ‌تر به همراه دستگاه‌های کنترل الکترونیکی در آن بکار گرفته‌شده است و البته سیستم انحصاری مدل C نیز بانام RACE در آن بکار گرفته‌شده است.

شروع قیمت Mercedes AMG GT S  از 126 هزار یورو شروع‌شده و نخستین مدل‌ها از ماه اوت وارد بازار می‌شوند.

گفتنی است که این شرکت  به‌عنوان یک کمپانی آلمانی، تنها به هنر دست تکنسین‌های خود در زمینه‌ی مونتاژ موتور اکتفا نمی‌کند و سیستم رایانه‌ای بسیار دقیقی را برای اطمینان از بی‌نقص بودن فرآیند مونتاژ مورد استفاده قرار می‌دهد.

برای مثال در فرآیند تولید موتور از آغاز مونتاژ، علاوه بر سریال قطعات مورد استفاده در یک موتور، ابزارهایی که تکنسین با استفاده از آن‌ها به سرهم کردن موتور پرداخته است نیز در سیستم ثبت می‌شود؛ به‌طوری‌که در ابزار مورد استفاده برای بستن پیچ‌های سرسیلندر، ترتیب بسته شدن و گشتاور پیچ‌گوشتی‌های الکتریکی نیز تعریف شده است.

مرسدس-اِی اِم جی در سال ۲۰۱۰ دست به کار بزرگی زد و اولین خودروی طراحی‌شده به‌صورت مستقل را معرفی کرد. SLS AMG به‌عنوان یک سوپراسپرت از جمله‌ی پرچم‌داران مرسدس بنز است که صدایی گوش‌نواز و ظاهری دلربا دارد. اما این تمام ماجرا نیست، چراکه Mercedes-AMG در سال ۲۰۱۴ نیز کوپه دونفره‌ی دیگری را با نام Mercedes-AMG GT رونمایی کرد.

منبع topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.