اپل در حال کار بر روی فناوری خودروهای خودران است

تیم کوک، مدیرعامل شرکت اپل، بالاخره بعد از مدت ها انتظار ، اعلام کرد که که در حال کار برروی پروژه تکنولوژی خودروهای خودران هستند.

به گزارش خودروبرتر،  اپل چندین سال است که پروژه ساخت خودرو خودران را در بین رازهای خود محفوظ نگه داشته اما به تازگی تیم کوک در مصاحبه با بلومبرگ گفته است که در اوایل این ماه، اپل بی سر و صدا و پشت درهای بسته، روی این پروژه کار کرده است.
او گفته : ” دقت ما روی سیستم های مستقل است ” همچنین در کنفرانس WWDC گفت : ” این هسته یک تکنولوژی است که از نگاه ما بسیار مهم است” . کوک در ادامه اضافه کرد : ” ما از آن بعنوان پروژه مادر تمام هوش های مصنوعی یاد کرده ایم. این پروژه احتمالا سخت ترین پروژه هوش مصنوعی باشد که روی آن کار می شود” .

اپل تا به امروز هیچوقت بطور رسمی اعلام نکرده که در حال کار برروی تکنولوژی اتومبیل است. اما به گفته بلومبرگ شرکت اپل، ده ها تن از کارشناسان خودروها را از کمپانی هایی مانند فورد و مرسدس بنز و 1000 مهندس متخصص را برای کار روی پروژه خودرو خود ران استخدام کرده است.

تاکنون تصور می شد که اپل در حال کار برروی یک اتومبیلی با نام خود باشد اما در حال حاضر به این باور رسیده ایم که این کمپانی در حال ساخت نرم افرازی برای چنین خودرو هایی است. طبق آخرین اخبار در سایت های مختلف، به این مطالب دست یافتیم که اپل در حال توسعه سیستمی است که قادر به ارسال دستورات الکترونیکی برای فرمان دادن و افزایش شتاب و اینگونه موارد است و درحال برنامه ریزی ، برای قرار دادن پرسنل در برنامه آموزشی ” کار با وسیله نقلیه” در جاده های کالیفرنیا است.

‼️ لازم به ذکر است که Silicon Valley و Uber درحال انجام تحقیقات خودشان درباره اتومبیل های خودران با بسیاری از کمپانی های اتومبیل سازی از جمله BMW, Daimler, و Volkswagenهستند. که این موضوع زنگ خطری برای اپل است که این کمپانی را وادار به کار روی چنین پروژه هایی می کند.

تمامی صحبت هایی که تیم کوک با مصاحبه بلومبرگ زده است :

 ” من فکر می کنم اختلال عمده ای ، وجود دارد. نه تنها برای اتومبیل های خودران، بلکه برای الکتریکی کردن قطعات.اگر شما یک اتومبیل الکتریکی را رانده باشید، در واقع یک تجربه شگفت انگیزی است که این تجربه شگفت انگیز، جلوی تمامی ایستگاه های گاز، بنزین یا هرچیزی که صدایش می کنید را میگیرد و آنهارا متوقف می کند.
آنچه ما روی آن تمرکز کرده ایم، سیستم های خودمختار است که به وضوح مشخص است که هدف نهایی از این سیستم، همان خودروهای خودران می باشد.ما از این پروژه بعنوان “مادر تمامی پروژه های هوش مصنوعی” یاد می کنیم که یکی از سخت ترین پروژه های هوش مصنوعی است که روی آن کار می شود.بنابراین یک موضوع فوق العاده هیجان انگیزی است که ما قصد ادامه دادن آنرا داریم. ما نمی گوییم که دقیقا محصول ما چیست و چه کارهایی برای آن خواهیم کرد اما می توان اینطور گفت که در عرصه تکنولوژی بسیار هسته ی مهمی است و بسیار مشتاقیم که از آن در آینده رونمایی کنیم.

به هر حال باید منتظر روزی ماند تا یک خودرو خودران در کلاس و کیفیت محصولات اپل را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.