فولکس واگن جزئیات بیشتر مدل کانسپت تمام الکتریکی I.D را منتشر کرد

خودروساز آلمانی بسیار امیدوار است تا با فروش 25 میلیونی خودروهای الکتریکی تا سال 2025 همانند مدل کانسپت I.D که در نمایشگاه خودرو پاریس 2016 به نمایش گذاشت تا بدین ترتیب فولکس واگن بتواند ضررهای مالی بسیار فراوان رسوایی موتورهای دیزلی را جبران کند.

کانسپت I.D. یکی ازخوب‌های نمایشگاه بین المللی پاریس 2016 به شمار می‌رفت که فولکس واگن مانور بسیار زیادی چه پیش از معرفی و چه بعد از معرفی بر روی آن داده است. خودرویی که تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها می‌تواند مسافتی حدودا 326 مایلی را طی کرد.
با معرفی رسمی این کانسپت جنجالی فولکس واگن در نمایشگاه پاریس، حالا جزییات دقیق‌تری بدست آمده که یکی از مهم‌ترین آنان، تولید و عرضه این محصول در سال 2020 میلادی است که تا آن زمان نسخه نهایی و آماده برای تولید آن معرفی خواهد شد.
برای سیستم رانشی،  یک موتور الکتریکی را با جعبه دنده‌ای تک سرعته ادغام کرده است که می‌تواند حداکثر قدرتی 168 اسب بخاری تولید کند تا در عمل موجب شتاب صفر تا صد کمتر از 8 ثانیه و همچنین حداکثر سرعت 159 کیلومتر بر ساعت شود. علاوه بر این، شرکت فولکس واگن در نظر دارد برمبنای نیاز مخاطبان و بودجه‌ای که دارند، ظرفیت‌های باتری متعددی را به مشتریانش ارائه دهد که در این خصوص باتری‌های ضعیف‌تر و ارزان‌تر با محدوده 400 کیومتری و همچنین باتری‌های قوی‌تر و گران‌تر با محدوده 600 کیلومتری را در نظر گرفته است.
برای طراحی فولکس واگن I.D. هم طولی 4.1 متری تعیین شده که حدود 152.4 میلی متر کمتر از یک دستگاه فولکس واگن گلف است، یا اینکه 127 میلی متر فاصله بین دو محور بیشتری نسبت به هاچ بک محبوب فولکس واگن دارد.
استفاده از سیستم محرک الکتریکی هم دست طراحان فولکس واگن را برای اجرای ایده خود باز نگه داشته است، زیرا با حذف پیشرانه درون سوز در سیستم محرک، دیگر نیازی به مجراهای ورود هوای آنچنانی نیست و همین موضوع باعث فرم دهی بهتر و در نتیجه آیرودینامیک بهتر ماشین می‌شود. از آنجایی هم که الگوهای طراحی فولکس واگن I.D. همچون دستگیره درب‌ها و… تاحدودی ساده و امروزی هستند، می‌تواند انتظار تایید تولید این خودرو و شاهد حضور آن در بازار باشیم.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.