در دسترس بودن Android Auto برای تمامی خودروها با بروزرسانی جدید

سیستم عامل درون خودرویی Android Auto در حدود دو سال پیش رونمایی شد که مهمترین هدف آن نیز همگرایی و ادغام بهتر خودروها و تلفن های همراه بود.

در حال حاضر این سیستم درون خودرویی در حدود 200 خودرو را پشتیبانی میکند و تعداد معدودی از خودروهای قدیمی این سیستم عامل را پشتیبانی نمی کند.

یک بروز رسانی جدید منتشر شده است که به تمامی تلفن های همراه اندرویدی 5.0 به بالا این امکان را میدهد که به راحتی به اندروید اتو متصل شوند.

بدین ترتیب یک تلفن همراه اندرویدی به راحتی به صفحه نمایش خودرو متصل شده و راننده می تواند به تمامی اطلاعات مهم دسترسی داشته باشد که می توان به موسیقی، خدمات ناوبری،ارتباطات و سایر اطلاعات غیر ضروری در هنگام رانندگی دسترسی داشته باشد.

در ضمن امکاناتی همچون برقراری تماس یا ارسال پیام بدون احتیاج به دست به همراه بهره گیری از نقشه های گوگل استفاده کرد.

در ضمن در این بروزرسانی، در زمانی که بلوتوث تلفن همراه روشن باشد به صورت خودکار در هنگام ورود به خودرو اتصال برقرار خواهد شد.

محدودیت فعلی در استفاده از اندروید اتو این است که حتی اگر خودرو از آن پشتیبانی کند هم می‌بایست نمایشگری که محصول کمپانی Pioneer است را روی آن نصب کرد. در حال حاضر پاینیر (به غلط پایونیر مصطلاح است) سه نوع نمایشگر برای اندروید اتو ارایه کرده که قیمتشان بسیار بالاست. در بازار آمریکا ارزان‌ترین مدل ۷۰۰ دلار و گران‌ترین مدل ۱۴۰۰ دلار است. در برخی کشورها مثل استرالیا هم فقط دو مدل عرضه شده است.

پاینیر به زودی در کشورهای آلمان، کانادا، فرانسه، ایتالیا، مکزیک و اسپانیا هم محصولات خود را عرضه می‌کند و خوشبختانه گوگل از این کمپانی به عنوان تنها شریک خویش در توسعه‌ی اندروید اتو یاد نکرده است و قرار است دیگر کمپانی‌ها هم با محصولاتی که قطعاً قیمت رقابتی دارند، وارد این عرصه‌ی جدید شوند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.