جگوار لندرور ماشین خودران خود را به جاده های عمومی آورد

جگوار لندرور جدیدترین خودروسازی است که اقدام به آزمایش خودروهای خودران خود در جاده های عمومی نموده است.
جگوارلندرور 65 کیلومتر فاصله بین کاونتری و سالهیل را در جاده های عمومی انگلستان پیموده است و به عنوان یک آزمایشگاه زنده تعدادی از فناوری ها ازجمله ارتباطات خودرو به وسیله نقلیه و همچنین ارتباط خودرو با زیرساخت های اطلاعاتی را در معرض آزمایش قرار دادند.
پنج خودرو جگوار لندروربخشی از یک ناوگان 100 خودرویی هستند که در پروژه اتصال هوشمند حمل و نقل منطبق با محیط زیست بریتانیا شرکت کرده و تقریبا 4.9 میلیون دلار نیز از دولت بریتانیا دریافت کرده اند.
این پروژه با استفاده از تجهیزات کنار جاده ای خاص همانند چراغ توقف قادر به برقراری ارتباط با خودرو در کنار جاده ای با ساز و کار خاص بوده که قادر به اتصال به سایر خودروها و همچنین زیر ساخت های اطلاعاتی است.
این پروژه در راه بهینه سازی جریان ترافیک با استفاده از تمامی داده های ارائه شده توسط هر خودرو است که بدین ترتیب وسایل نقلیه با داشتن ارتباط با یکدیگر می توانند در سریع ترین مسیر به هدف خود رسیده و از وضعیت ترافیکی در اطراف ناحیه سفر خود آشنا شده و در ضمن از خطرات پیش رو در جاده ها آگاه شوند و در ضمن خودروها به خدمات اورژانس به صورت خودکار متصل خواهند بود.
در همین راستا یک سیستم کروز در حال توسعه به صورت مشترک است که اجازه می دهد خودروهای تولید بریتانیا با یکدیگر در ارتباط شوند.
در ضمن در یک پروژه تحقیقاتی مستقل، جگوار لندرور در حال کار بر روی ساخت خودروهای خودران و بدون راننده است که همانند یک انسان قادر به مدیریت خودرو باشد و برای انجام این کار، پرسنل جگوار لندرور با این وسایل نقلیه خاص این خودروها را مورد آزمایش در معرض دید عموم قرار می دهند تا مردم بیشتر تمایل و اعتماد به فناوری داشته باشند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.