تسلا در تدارک پیمایش کشور آمریکا با یک خودرو خودران!

پس‌ازاینکه اعلام شد که تمامی خودروهای تسلا در حال حاضر ساخته و در آینده ساخته خواهد شد همراه با سخت‌افزارهای لازم برای رانندگی خودمختار مجهز خواهد شد این خودروساز آمریکایی در نظر دارد تا نشان دهد که با فناوری خودران می‌توان در سراسر آمریکا به مسافرت پرداخت.

آلون ماسک مدیرعامل این شرکت در این مورد می‌گوید: هدف این است که نشان دهیم که با یک خودرو تسلا در حالت کاملاً مستقل می‌توان از لس‌آنجلس به نیویورک در پایان سال 2017 به مسافرت پرداخت».

اگرچه سخت‌افزارهای لازم برای این کار اکنون آماده‌شده است ولی سیستم نرم‌افزاری هنوز هم احتیاج به ثبت مجوزهای لازم و همچنین اصلاحاتی دارد.

سیستم جدید دارای هشت دوربین فراگیر با زاویه دید 360 درجه در اطراف خودرو تا 250 متر به همراه 12 حس‌گر التراسونیک که به تکمیل اطلاعات عوارض جاده‌ای می‌پردازد که در حدود دو برابر بهتر از سیستم قبلی است و در ضمن یک رادار روبه‌جلو با سیستم پردازش بسیار پیشرفته اطلاعات اضافی ازجمله شرایط آب و هوایی و. را دریافت و پردازش می‌کند.

تسلا در ماه اکتبر اعلام کرده بود که همه خودروهای جدید آن به تجهیزاتی مجهز خواهند شد که به آنها اجازه می‌دهد بطور خودران حرکت کنند. تصاویر این نسخه نمایشی یک راننده را در پشت فرمان نشان می‌دهد که هیچ دخالتی در هدایت خودرو حتی در شرایط پیچیده ندارد. وجود راننده طبق قوانین در پشت فرمان خودروهای خودران الزامی است.

رنگ‌های مختلف این تصاویر، نشانگر چیزهایی است که خودرو می‌بیند: خطوط جاده و حرکت‌ها به همراه جعبه‌های رنگی به عنوان نمادی از اجسام درون جاده مانند چراغ و علائم جاده‌ای. این جعبه‌ها به نمایش عابران، خودروهای دیگر و سایر تهدیدات احتمالی می‌پردازند که یک راننده انسانی معمولا حین رانندگی مورد توجه قرار می‌دهد.

به گفته تسلا، خودروهای جدید به یک رایانه آنبرد با 40 برابر قدرت محاسباتی بیشتر از نسل قبلی برای پردازش دید، سونار و تصاویر رادار ثبت شده توسط خودرو مجهز خواهند شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.