خودرو خودمختار آئودی بسیار ایمن‌تر از انسان می‌راند!

پایگاه اطلاع‌رسانی خودروبرتر: نمونه خود راننده ابتدایی آئودی ممکن است توجه بیشتری به رانندگی خود نسبت به سایر رانندگان داشته باشد.

نمونه ابتدایی خودرو خود راننده گوگل بانام مستعار “Jack” که از سوی خودروساز آلمانی ارائه‌شده است آموخته است که چگونه نسبت به سایر رانندگان در جاده واکنش نشان دهد .

خودرو A7  آئودی نه‌تنها قادر به رانندگی خودمختار و مستقل در سطح جاده است بلکه با سبک رانندگی خود رانندگی بسیار ایمن‌تری را نیز رقم‌زده است و دارای شایستگی اجتماعی بیشتری نیز است.

به‌عنوان‌مثال این خودرو که به‌طور طبیعی تمامی اطلاعات جاده‌ای را تحت نظر دارد درزمانی که از کامیون در حال سبقت گرفتن است فاصله جانبی بیشتری را رعایت می‌کند درحالی‌که برخی از رانندگان در فواصل نزدیک‌تری اقدام به این کار و تغییر خط می‌کنند.

شاید جالب‌ترین نکته در مورد جک، این است که تا حدودی می‌تواند تصمیم‌گیری سایر رانندگان در مورد تغییر خط را حدس زده و بر اساس آن الگوی رانندگی خود را نیز تنظیم کند که بدین ترتیب می‌تواند در مورد سریع‌تر رفتن و یا ترمز کردن بهتر و عاقلانه‌تر از سایر رانندگان تصمیم‌گیری کند.

آئودی در چندین سال گذشته به‌شدت بر روی ویژگی‌های ماشین خودکار فعالیت نموده است و انتظار می‌رود که این شرکت نسخه نهایی خودرو خودکار را در سال آینده میلادی با خودرو A8 معرفی کند که در اکثر اوقات همانند یک راننده حرفه‌ای به رانندگی خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.