تولید محصولات ایران خودرو بدون سرمایه‌گذاری نقدی در عمان

بر اساس قراردادی که میان گروه صنعتی ایران خودرو، دولت عمان و بخش خصوصی این کشور در غرفه ایران خودرو به امضا رسید، طرفین متعهد شدند تا نسبت به ایجاد یک شرکت با هدف سرمایه گذاری مشترک سه جانبه اقدام کنند. بر همین اساس، طرف های عمانی شامل دولت و بخش خصوصی، با تامین هشتاد درصد از مبلغ کل سرمایه گذاری و ایران خودرو با آورده20 درصدی به صورت غیر نقدی در قالب خدمات فنی و مهندسی و تکنولوژی تولید، خط تولید محصولات دنا و رانا را در منطقه آزاد «دُقُم» راه اندازی خواهند کرد.

به گزارش ایکوپرس،خودروهای تولیدشده در این کارخانه در مرحله نخست به صورت قطعات نیمه منفصله (اس.کی.دی) ارسالی از ایران مونتاژ خواهند شد. مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است مراحل بعدی توسعه این کارخانه با ایجاد خطوط رنگ و سپس بدنه سازی تکمیل و این کارخانه به پایگاه منطقه ای تولید محصولات ایران خودرو در حوزه خلیج فارس و نیز شمال آفریقا تبدیل شود.
السنیدی پیش از امضای قرارداد ایجاد خط تولید، از محصولات حاضر در غرفه گروه صنعتی ایران خودرو بازدید کرد و توانمندی ایران در تولید کالاهای پیچیده صنعتی را ستود.
بر اساس این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو با نمایش هشت دستگاه از محصولات خود، در سومین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در شهر مسقط مشارکت فعال دارد.
دنا، رانا، سورن ایی ال ایکس جدید و سمند ال ایکس با پیشرانه ایی اف 7 در غرفه ایران خودرو در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. محصولات تجاری شرکت ایران خودرو دیزل نیز شامل مینی بوس آرین، کامیونت آرنا و وانت دوکابینه تونلند در این رویداد تجاری-صنعتی به معرض دید بازرگانان و عموم مردم قرار داده شد. شرکت های ایساکو و تام ایران خودرو نیز با نمایش قطعات یدکی خودروها و نیز یک دستگاه ربات جوش CO2 در این رویداد حضور دارند.
عمان دروازه ورود به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و با توجه به پیمان منطقه ای بین این کشورها، دریافت مجوز ورود و فروش کالا در این کشور به معنی انجام این کار در تمام کشورهای عضو است. عمان عضو سازمان جهانی تجارت نیز هست و بنا بر مقررات این سازمان، تعرفه پنج درصدی برای واردات خودرو وضع کرده است، از همین رو در بازار خودرو عمان فضای رقابتی حاکم است. با توجه به اندک بودن مسافت میان دو کشور و اشتراکات دیگر از جمله در حوزه فرهنگی، شرکت ایران خودرو از مزیت رقابتی مناسبی برای حضور در این کشور برخوردار است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.