بایتون ام-بایت رقیب چینی تسلا مدل ایکس به زودی وارد بازار میشود + ویدئو

خودروبرتر – خودروساز نوپای چینی، یک سال پس از نمایش کانسپتی از اولین مدل خود در نمایشگاه لوازم الکترونیکی، دوباره به لاس‌وگاس برگشت تا اعلام کند بایتون ام-بایت را با ۹۰ درصد شباهت به کانسپت تا پایان سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه خواهد کرد.

ام-بایت، اولین مدل بایتون یک شاسی‌بلند الکتریکی است که با هدف رقابت با تسلا به بازار عرضه می‌شود. این ماشین به بزرگترین نمایشگر خودرو در جهان با ابعاد ۴۸ اینچ مجهز است و اولین ماشینی است که در فرمانش یک نمایشگر دارد. علاوه بر این دو، یک نمایشگر لمسی دیگر در کنسول وسط برای سرنشین کنار راننده و دو نمایشگر برای سرنشینان عقب دارد.

 

 

مشخصات  منحصر به فرد بایتون ام-بایت

بایتون ام-بایت با سیستم تشخیص صورت، راننده را شناسایی می‌کند و تنظیم‌های ویژه او از جمله، ترافیک در مسیر خانه یا محل کار، قرارهای کاری و فهرست تماس‌های تلفنی او را نمایش می‌دهد. موسیقی مورد علاقه ‌او را هم پخش می‌کند و در ضمن بایتون ام-بایت تا حد زیادی خودران است و مثلا در ترافیک برای حرکت نیازی به راننده ندارد.

ام-بایت ابتدا در چین و با قیمت پایه ۴۵هزار دلار به بازار عرضه شده و سپس در اروپا و آمریکا فروخته خواهد شد.

موتور ماشین الکتریکی است و به گفته کارخانه ارزان‌ترین مدل ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۰۰ کیلومتر حرکت کند و شارژ باتری‌ها تا هشتاد درصد تنها نیم ساعت طول می‌کشد.

بایتون توسط مدیران سابق نیسان، تسلا و ب‌ام‌و و با حمایت سرمایه‌گذاران چینی تنها سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است  و البته این شرکت اولین کارخانه چینی نیست که با وعده دگرگونی در صنعت خودرو به صحنه وارد می‌شود، اما برخلاف شرکت‌های دیگر تاکنون به وعده‌های خود وفادار بوده است.

در صورتی که بایتون بتواند اولین مدلش را طبق زمان‌بندی اعلام شده به بازار عرضه کند، این شرکت واقعا توانسته خودروسازی به شیوه معمول در جهان را به چالش بکشد.

عرضه یک ماشین جدید در شرکت‌های خودروسازی بزرگ معمولا پنج سال طول می‌کشد. بایتون که شرکتی کوچک و تازه‌کار است توانسته این زمان را به حدود سه سال کاهش دهد.

مدیران این شرکت می‌گویند برداشت بایتون از ماشین فراتر از یک وسیله نقلیه است. آنها خودرو را یک محصول هوشمند شبیه به تلفن همراه تعریف می‌کنند و به جای الگوبرداری از شیوه کار خودروسازان، محصولاتشان را با الهام از شرکت‌های فن‌آوری تولید می‌کنند.

محصولات بایتون در کارخانه‌ای با ظرفیت ۳۰۰ هزار دستگاه در نانجینگ در چین ساخته می‌شود. مدل دوم این کارخانه یک سدان کاملا خودران به نام کی-بایت است که جلوپنجره دیجیتال دارد و قرار است در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.