عرضه نسل جدید تویوتا سوپرا پس از 16 سال در نمایشگاه دیترویت

خودروبرتر– تولید اسپرت‌ترین ماشین تویوتا که با سری فیلم‌های سریع و خشمگین به شهرت رسید و در بین علاقه‌مندان به تقویت ماشین طرفداران متعصبی دارد در سال ۲۰۰۲ متوقف شد و تاکنون عرضه نسل جدیدی از آن به تعویق افتاده است.

همین پنج سال پیش بود که تویوتا اعلام کرد که نسل جدید این ماشین با همکاری خودروساز آلمانی یعنی  ب‌ام‌و  مراحل توسعه خود را پشت سرمی‌گذارد که البته نتیجه این همکاری برای ب‌ام‌و نسل جدید مدل Z4 بود که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شد و  حالا خودرو تویوتا قرار است چند هفته دیگر در نمایشگاه خودرو دیترویت رونمایی شود.

تویوتا می‌گوید با اینکه دو ماشین از قطعات مشترکی استفاده می‌کنند، اما هر یک با هدف متفاوتی ساخته شده‌اند. مهمترین نقطه اشتراک دو ماشین موتور شش سیلندری است که بیش از سیصد اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

مشخصات فنی نسل جدید تویوتا سوپرا

نظرسنجی از علاقه‌مندان به سوپرا به تویوتا نشان داد که علاوه بر قابلیت‌های فنی، موتور شش سیلندر قوی، مهمترین مشخصه‌ای است که سوپرا با آن شناخته می‌شود. همین دلیل بود که آنها را برای یافتن بهترین موتور شش سیلندر موجود در بازار به ب‌ام‌و نزدیک کرد.

نسل جدید تویوتا سوپرا حدود سیصد اسب بخار و شتاب آن حدود پنج ثانیه است. تصاویری که از ماشین به رسانه‌ها درز کرده نشان می‌دهد که ظاهر سوپرا تا حد زیادی به کانسپتی شبیه است که تویوتا چهار سال پیش نمایش داده بود.

اولین دستگاه از نسل جدید تویوتا به حراج گذاشته شده و درآمد حاصل از فروش آن به یک خیریه داده خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.