هنسی از هیولای پیکاپ 6 چرخ فورد رونمایی کرد / تصاویر

به گزارش خودروبرتر ،نام تجاری محصول هنسی velociraptor است که نام یک دایناسور دوران ژوراسیک است و قدرت و ابعاد ان نیز دست کم از هیولای آن دوران ندارد که فورد f-150 را بسیار متمایز نموده است.

هنسی تیونر معروف آمریکایی برای این کار نمونه دوکابین f-150  را انتخاب کرده است که به اندازه کافی برای اضافه کردن یک محور بزرگ به نظر می رسد و از این نظر شرکت آمریکایی چندان زحمتی متحمل نشد.

پیش تر مرسدس با یک نسخه شش چرخ که با استقبال بسیار زیادی روبرو شد و تمامی موجودی آن به فروش رسیده بود استارت پیکاپ های شش چرخ را زد و شرکت های دیگر همچون لندرور و چند شرکت کوچک نیز با محصولاتی اینچنین در صد جانماندن از این تب بودند.

مشخصات فنی فورد f-150

شاسی خودرو برای اینکه یک محور اضافه را در خود جای دهد دچار تغییر و تحول اساسی شده است که در ضمن بتواند پکیج ویژه خود را نیز بر روی آن اضافه کند که یحتمل ماشین آمریکایی به صورت استاندارد نیز قابلیت­های آفرود بی همتا و مثال زدنی دارد.

شرکت آمریکایی مدت­های مدیدی است که بر وی خودروهای فورد پکیج­های ویژه خود را نیز به کار می­گیرد و برای پیکاپ فورد نیز تمام دانش فنی مهندسان خود را به کار گرفته است تا بتواند قدرت فورد f-150  را به بالای 600 اسب بخار برساند.

در همین راستا موتور 3.5 لیتری V6 این خودرو مورد تقویت و بازسازی کامل قرار گرفت و با بزرگ تر کردن توربوشارژهای آن هوای بیشتری وارد موتور شد و با تقویت اینترکولر هوای اضافه تری را نیز برای خنک کردن موتور تدارک دیدند.

تقویت سیستم اگزوز باعث شد خروجی گازها بهتر شده و با تقویت ECU سرانجام شاهد یک موتور با قدرت پیشرانه 605 اسب بخار و گشتاور 843 نیوتن بر متر هستیم تا شتاب صفر تا صد این هیولا کمتر از 4.9 ثانیه باشد که برای خودروی با این ابعاد واقعا چشم گیر و غافلگیر کننده است.

در باب قیمت اصلا نباید انتظار یک قیمت معقول داشته باشیم چون به طور اساسی هنسی شرکت لوکس سازی است و محصولاتش برچسب­های قیمت نجومی دارند.

البته طرفداران این برند همیشه برای خرید محصولات قدرتمند و تیون شده این شرکت آماده هستند و از همین روی قیمت 349 هزار دلاری آنها برای این خودرو با تیراژ 100عددی را غافلگیر نمی­کند.

شما با همین پول می توانید یک فراری یا لامبورگینی به ر احتی خریداری کنید در حالی که قیمت نسخه استاندارد F-150 نیز بین 30 تا 60هزار دلار است.

حالا انتخاب با شماست هیولای 6 چرخ هسنی یا لامبورگینی و فراری

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.