راننده فرمول 1 چگونه بر جاده تسلط می یابد؟؟

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: مطمئناً همه افرادی که رانندگی می‌کنند، می‌توانند بدون توجه به کاری که انجام می‌دهند، رانندگی کنند. چک کردن آینه‌ها، روشن کردن چراغ‌های راهنما، خاراندن محل خارش و غیره تقریباً برای تمام رانندگان به صورت خودکار صورت می‌گیرد.
با این حال، اگر کنجکاو هستید که بدانید رانندگان فوق‌العاده ماهر و حرفه‌ای چگونه در سرعت بالا، اتومبیل را کنترل می‌کنند، با ما همراه باشید تا در ادامه رانندگی را با یکی از رانندگان فرمول ۱ به نام نیکو هاکن‌برگ و تیم مسابقه‌اش با نام فورس ایندیا تجربه کنید.
نیکو در این تجربه، یک عینک هوشمند استفاده کرده که از فناوری ردیابی چشم شرکت توبی بهره می‌برد. این عینک از ۵ دوربین کوچک اینفرارد برخوردار است که می‌توانند حرکات چشم را شناسایی کرده و نشان دهند. علاوه بر فراهم آوردن دیدی دقیق از جایی که رانندگان فرمول ۱ در مسیر مسابقه نگاه می‌کنند، داده‌های جمع‌آوری شده از این طریق تعداد عکس‌العمل‌های نیکو به اتفاقات مسیر را نشان می‌دهد.
پس از تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده، مشخص شد که میزان فعالیت چشم‌های نیکو در طول رانندگی با سرعت بالا واقعاً حیرت‌انگیز بوده است. نقطه کانونی نسبتاً کوچک چشم انسان یک دوربین کاملاً لک‌دار ایجاد می‌کند؛ با این حال مهارت‌های پردازش وقایع مغز به رانندگان ماهر اجازه می‌دهد شرایط جاده پیش رو را که به سرعت در حال تغییر است، درک کنند.
رانندگان فرمول ۱ مغز خود را آموزش می‌دهند تا سرعت حرکات چشم را بین نقاط کانونی افزایش دهد و اطلاعات جدید را سریع‌تر درک کند. این کار باعث می‌شود این افراد نسبت به رانندگان عادی، اطلاعات بیشتری را دریافت و پردازش کنند.
به عنوان مثال،نیکو را در حین خروج از خط گودال و بررسی آینه‌اش در عرض یک دهم ثانیه واکنش نشان می‌دهد. این زمان به کوتاه‌ترین زمانی که انسان می‌تواند به چیزی نگاه کند و همزمان اطلاعات مرتبط را پردازش نماید، نزدیک است. رانندگان عادی معمولاً حداقل به نصف یک ثانیه نیاز دارند تا این کار را انجام دهند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.