چگونه راننده بهتری برای خودروی عزیزمان باشیم؟

رانندگی برای پیست‌های مسابقه کاملا متفاوت از رانندگی در جاده‌های عمومی‌است که بیشتر با کامیون‌های تجاری، افراد مسن و مردم سرو کار دارید و گه گاهی هم به موبایل خود برای دیدن آخرین اخبار سرک می‌کشید.
اگر شما هر گز در اطراف یک مسیر مسابقه برای آزمودن مهارت‌های رانندگی خود نبوده اید در اینجا ۱۰ راهنمایی برای اینکه سریع تر و شاید از ان مهم تر ایمن تر راننگی کنید آگاه کنیم.
استقرار درست در محل رانندگی
در شروع مهمترین چیز آن است که استقرار مناسب داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که صندلی راننده به درستی تنظیم شده است و شما نباید مانند یک گنگستر سرحال به صندلی تکیه داده باشید در عوض پهلو و کفل خود باید محکم به صندلی چسبیده باشد و در ضمن مطمئن شوید که تکیه گاه پشتی نسبتا عمودی است تا شما بتوانید بهترین دید را به بیرون داشته و آنرا به حداکثر برسانید و همچنین شما اطمینان حاصل کنید که پدال به درستی عمل کرده و به خوبی در دسترس شما پدال‌ها قرار دارند.
استقرار دست‌ها در ساعت ۹ و ۳
فکر می‌کنم که بسیاری از رانندگان دوست دارند تا دست‌های خود را به موقعیت ۱۰ و ۲ قرار دهند که احساس می‌کنند دارای بهترین حالت برای رانندگی را در اختیار گرفته اند ولی بهتر است در افکار خود تجدید نظر کنید زیرا قرار دادن دست در حالت ۹ و ۳ به دو دلیل بسیار بهتر است، یکی آنکه به شما طیف وسیع تری از حرکت را اهدا کرده و دو اینکه بسیار نسبت به حالت قبلی متعادل تر است زیرا اگر دست خود را در حالت ۱۰ و ۲ قرار دهید باعث می‌شود تا فرمان برای شما سننگین تر شده و در پیچ‌های تند تر شما تمایل بیشتری خواهید داشت تا به گوشه‌ها منحرف شوید در حالی که در حالت ۹ و۳ شما تعادل بیشتری در پیچ‌های تند دارید.
به جلو نگاه کن..
در حالی که رانندگی در سرعت را تجربه می‌کنید بسیار مهم است که نگاهی رو به جلو داشته باشید و رمانی که شما حرکت سریع تر داید بنابراین شما باید همیشه نگاهتان رو به جلو باشد و با یک دید محیطی همیشه عوارض جاده ای را در نظر داشته و در ضمن از خیره شدن به تماشاگرها اجتناب کرده و در ضمن مواظب تایرهای قرار گرفته در گوشه‌های جاده نیز باشید.
ترمز همواره در یک خط مستقیم..
قبل از اینکه به گوشه‌ها نزدیک شوید شما به طور کلی نیاز به کم کردن سرعت دارید و بنابراین جای تعجب نیست که یک راه درست برای کاهش سرعت و یک راه نادرست وجود دارد روش نادرست این است که به محض رسیدن به پیچ ناگهان بر روی پدال ترمز فشار دهید که نتیجه ان شیرجه رفتن در پیچ و ایجاد جراحات جدی به خود و یا تماشاگران است و البته یک راه عالی تر ترمز در یک خط مستقیم است که با یک ترمز دنباله دار و آرام کشش را به حداکثری خود رسانده تا پیش از رسیدن به پیچ به راحتی بتوانید خودرو را کنترل کنید.
حفظ حرکت
بعد از اینکه شما آهسته وارد یک پیچ شدید باید پای راست خود را از پدال ترمز به گاز تغییر دهید و تقاضای نیروی زیاد از دریچه گاز کنید تا حرکت شما پیسته شده و رو به بالا شتاب گیرد که ضمن اینکه به حفظ حرکت شما کمک می‌کند به خوبی خودرو شما را در حالت تعادل نگاه داشته و نیروی رو به جلوی ان را به حداکثر می‌رساند.
و در پایان چند نکته که بهتر است همیشه به یاد داشته باشید..
همیشه در مسیر مسابقه زیاد با فرمان بازی کنید و سعی کنید همیشه صاف ترین و مسطح ترین مسیر را برای حرکت انتخاب کنید زیرا در سرعت بالا کمترین حرکت و جابجایی ناگهانی مساوی است با اینکه به قول معروف بروید قاطی باقالی‌ها و برای همین بهتر است برای اینکه چند متر یا سانتیمتر مسیر شما کوتاه تر نشود دست به ریسک نزنید.
بعد از اینکه سرعت خود را کم کردید بهتر است به یکباره بر روی دریچه گاز فشار نیاورید و فشار بر روی پدال گاز را به تدریج افزایش دهید تا خودرو دچار جهش نشده و تعادل خودرو همچنان در دستان شما به خوبی باقی بماند.
و البته فراموش نکنید که در هنگام رانندگی مسیر را از پیش در ذهن خود داشته باشید و البته همیشه مستقیم ترین مسیر سریع ترین راه ممکن برای رسیدن به هدف نیست و همیشه ایمنی در گوشه‌ها را به خصوص در خاطر داشته باشید.
امیدواریم با این توصیه‌ها راننده فرمول وان موفقی باشید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.