نسل جدید کیا اسپورتیج شاسی بلند رونمایی شد

خودروساز کره ای تصاویر جدیدی از نسل جدید کیا اسپورتیج را منتشر کرد که ادامه دهنده تفکر جدید طراحی این شرکت با نام ” اتحاد متضاد” است که دومین خودرو پس از مدل تمام الکتریکی EV6 به شمار میرود.

بنا بر ادعای کیا موتورز “اتحاد متضاد” یعنی در کنار هم قرار دادن مفاهیم و ساختارهایی که به صورت کلی در کنار همدیگر قرار نمیگیرندکه با بررسی نمای جلویی ماشین که انقلابی و متفاوت طراحی شده در حالی که ساختار کلی بدنه خودرو همان خطوط ساده و سنتی است.

در داخل کابین نسل جدید کیا اسپورتیج ، شاهد طراحی لوکس بیشتری هستیم و در پیش روی راننده یک نمایشگر منحنی برزگ اطلاعات مختلف و مورد نیاز را در پیش روی راننده قرار میدهد و در ضمن یک پیچ چرخنده بر روی کنسول، کار دسته دنده را انجام داده و با آن میتوان دنده را عوض کرد.

مشخصات فنی نسل جدید کیا اسپورتیج

هنوز از سوی برند کره ای ، جزئیات فنی خودرو اعلام نشده است ولی میتوان انتظار تشابهاتی با هیوندای توسان رقیب کره ای آن انتظار داشت و در ضمن این خودرو یا سیستم هیبرید و تمام برقی نیز عرضه خواهد شد.

کیا هنوز قیمت این خودرو شاسی بلند را اعلام نکرده، اما انتظار می‌رود از قیمت پایه ۲۴ هزار دلار نسل کنونی گران‌تر باشد. قرار است یک مدل با امکانات لوکس‌تر از اسپورتیج هم در آینده عرضه شود.

در حال حاضر ، کیا اسپورتیج با رقبایی همچون نیسان قشقایی، رنو قاجار و مزدا CX-5 رقابت می‌کند ولی شرکت کره ای قصد دارد تا با نسل جدید اسپورتیج، شانس خود را برای رقابت با شاسی‌بلندهای لوکس آلمانی هم امتحان کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.