تسلا مدل اس جدید، سکان به جای فرمان !

تسلا مدل جدیدی از لوکس‌ترین ماشین خود، مدل S را معرفی کرد که طبق ادعای تسلا پرشتاب‌ترین ماشین جهان است و البته شاهد رونمایی از فرمان جدید تسلا هستیم که شکلی به مانند سکان هواپیما دارد و دسته دنده و راهنمایش هم حذف شده است.

تغییرات در ظاهر مدل جدید S بسیار اندک است و به سختی می‌توان آن را از مدل قدیمی تشخیص داد. اما داخل ماشین به طور کامل تغییر کرده است. به جای نمایشگر عمودی، یک نمایشگر ۱۷ اینچی لمسی با وضوح بالا به صورت افقی روی داشبورد قرار دارد. نمایشگر دیگری هم برای سرنشینان عقب گذاشته شده است.

تسلا می‌گوید قدرت کامپیوتر ماشین آنقدر زیاد است که می‌تواند بازی‌های کامپیوتری پیچیده را اجرا کند و امکان وصل کردن دسته‌های بازی‌ هم به ماشین اضافه شده است.

مشخصات فنی خودرو و فرمان جدید تسلا

جنجالی‌ترین بخش ماشین فرمان جدیدی است که بخش بالایی در آن حذف شده و هیچ دسته‌ای برای راهنما و چراغ ندارد. در عوض چند دکمه و دو گوی روی فرمان است که راننده از این طریق بخش‌های مختلف را کنترل می‌کند.

خبر حذف دنده را ابتدا ایلان ماسک، مدیر کارخانه در توییتر اعلام کرد. آقای ماسک گفت که ماشین جهت حرکت را “حدس می‌زند”. آنطور که رسانه‌ها از منابعی در تسلا نقل کرده‌اند ماشین با استفاده از اطلاعات دوربین و راه‌یاب ماهواره‌ای می‌تواند تشخیص دهد که قرار است رو به جلو حرکت‌کند، عقب برود یا دنده باید در حالت خلاص یا پارک باشد. راننده هنوز می‌تواند از طریق نمایشگر ماشین دنده مورد نظر خود را انتخاب کند.

در واکنش به این نو‌آوری‌ها، بسیاری از رسانه‌ها درباره قانونی و ایمن بودن شکل فرمان یا نداشتن دنده ابراز تردید کرده‌اند. خبرنگار تلویزیون اینترنتی درایو عکسی از داخل ماشین در سایت تسلا پیدا کرده که فرمان عادی دارد. امکان دیدن این عکس برای عموم ممکن نبود و به گفته این رسانه بعدا از سایت حذف شد.

موتور و باتری‌های مدل S هم نسبت به قبل بهتر شده است. قوی‌ترین مدل سه موتور الکتریکی دارد که بیش از ۱۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. ماشین با هر بار شارژ تا ۸۳۷ کیلومتر حرکت می‌کند و حداکثر سرعتش ۳۲۲ کیلومتر در ساعت است. شتاب این ماشین کمتر از ۲/۱ ثانیه اعلام شده که پرشتاب‌ترین ماشین جهان است. قیمت پایه این مدل ۱۳۳ هزار و ۹۹۰ دلار است. دو مدل ارزان‌تر از مدل S هم فروخته می‌شود که قیمت ارزان‌ترین مدل ۷۲ هزار و ۹۹۰ دلار است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.