پیکاپ شلبی سوپر اسنیک یک شکارچی بی رحم

چندی پیش بود که خودروساز آمریکایی از یک نسخه تولید محدود پیکاپ F150 خبر داد که دارای نام تجاری شلبی سوپر اسنیک بود و حالا این محصول بر روی خط تولیذ قرار گرفته است.

باتوجه به حضور برند شلبی و انتظاراتی که برای یک محصول اسپرت در ذهن طرفداران شلبی صورت گرفته است تغییرات ظاهری متعددی در مقایسه با مدل استاندارد پیکاپ F150 به چشم میخورد که آنرا پیش از پیش مجذوب کرده است.

دو خط موازی تیره که از پایین ترین نقطه بامپر(سپر) جلو آغاز و با عبور از روی سقف تا مکانی مشابه در انتهای خودرو ادامه دارد. اثرگذارترین بخش در طراحی این خودروی مفهومی به دماغه آن مربوط می شود.

البته که طراحی استاندارد اف-150 در مدل 2019 بسیار جذاب و کم نقص است اما در این قسمت فورد با تغییرات در بافت گریل(جلوپنجره) و استفاده از یک شبکه توری کرومی زیبایی های کار را چند برابر کرده است.

در قسمت بامپر نیز یک بخش توری برای ورود هوا به سبک گریل تکرار شده و در طرفین نیز محل قرارگیری مه شکن ها و ورودی های هوا نمای زیبایی دارند.

به آنچه گفته شد باید یک اسپویلر که نام شلبی روی آن حک شده است را نیز اضافه کنیم.

روی درپوش موتور هم تغییراتی مشاهده می شود که مربوط به افزوده شدن یک هوداسکوپ(ورودی هوا) اسپرت می شود تا این محصول هرچه بیشتر به یک هیولای خیابانی شباهت داشته باشد.

باحرکت به سمت نمای جانبی رینگ های آلومینیومی تیره با طراحی خاص و سیستم ترمز قرمز رنگ با نوشته شلبی روی کالیپر آن جلب نظر می کند.

این وانت مدتی قبل در نمایشگاه خودروی سِما 2019 رونمایی شد و آنجا برای بخش بار آن یک درپوش هماهنگ با بدنه درنظر گرفته شده بود. در تصاویر موجود نیز این درپوش همچنان مشاهده می شود و انتهای آن نیز به شکل یک باله دُم اردکی طراحی شده تا شرایط آئروداینامیکی بهتری برای خودرو فراهم شود.

مشخصات فنی پیکاپ شلبی سوپراسنیک

سیستم تعلیق این محصول نیز بروزرسانی های متعددی را پشت سرگذاشته تا برای پیشرانه ایی با این قدرت و فشارهای آن بر شاسی کاملا آمادگی داشته باشد.

با این مشخصات موتوری قطعا هیچ سدان یا کوپه ای نمی تواند براحتی بدان نزدیک شود زیرا شلبی اف-150 سوپر اسنیک یک شکارچی تمام عیار در خیابان خواهد بود.

قیمت برای تولید محدود

شلبی اف-150 سوپر اسنیک طی سه ماهه نخست 2020 در لاس وگاس وارد خط تولید می شود و براساس اطلاعات ارائه شده تنها 250 دستگاه از آن تولید خواهد شد. قیمت این محصول  93400 دلار پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.