نمایش دوباره کانسپت Mazda Taiki در نمایشگاه توکیو بعد از 10 سال

در نمایشگاه خودرو توکیو 2017 بود که خودروساز ژاپنی از یک کانسپت جمع و جور دو نفره بسیار زیبا با نام Mazda Taiki رونمایی کرد که همگان در آن زمان فکر کردند که به طور یقین RX-8  بعدی خواهد بود.

به گزارش خودروبرتر، گذر زمان خلاف این موضوع را ثابت کرد و تا مدت ها خبری از این کانسپت نبود تا اینکه در نمایشگاه 2017 توکیو و بعد از 10 سال، باز هم  مزدا آن را در معرض دید همگان قرار داد.

حتی درآن زمان گفته میشد که تایکی نسخه جدیدی از موتورهای چرخشی انحصاری مزدا را به جهانیان معرفی خواهد کرد.

در قلب Mazda Taiki در زمان رونمایی 1.3 لیتری بود که در زمان نمایش در توکیو به 1.6 لیتر ارتقاء یافته بود که نیروی تولید شده را مستقیما به چرخ های عقب منتقل می کرد.

در ضمن موتور چرخشی جدید RENESIS دارای کارکردهای زیست محیطی و رانندگی بود که این شائبه را به وجود آورده بود که مزدا در حال کار بر روی سیستم هیبریدی سوخت هیدروژنی است.

از وِزگی های طراحی خودرو می توان به ادغام کامل چرخ ها در بدنه خودرو اشاره کرد که در ضمن درب ها به سبک موسوم به خودکشی RX-8  نبودند و به صورت پروانه ای گشوده می شوند.

در طراحی بدنه خودرو از باد الهام گرفته شده است که نمای بسیار زیبا و چشم نوازی به خودرو بخشیده است و البته سقف پانورامای آن امروزه در اکثر محصولات به کار گرفته می شود.

در داخل کابین Mazda Taiki نیز فرمان خودرو به شکل بسیار زیبا دارای الگوهای قرمز همانند یک گل طراحی شده است و کابین بسیار جادار و مدرن با صفحات نمایشی لمسی طراحی شده است.

شایعات حاکی از آن دارد که شاید مزدا قصد دارد از ترکیب این دو خودرو یعنی RX-8 که از رده خارج شده و مدل تایکی یک سوپراسپرت آینده نگرانه را روانه بازار کند.

به هر حال امیدواریم بار دیگر خودروساز ژاپنی مزدا خودرو را به داخل موزه نبرده و این بار قصد داشته باشد تا از این مدل بر روی خط تولید با تیراژ هر چند محدود نیز بهره گیرد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.