10 کانسپت دیوانه کننده خودرو که در 2016 شاهد آن بودیم!

در سال جاری میلادی نیز تولید کنندگان خودرو ما را ناامید نکردند در حالی که تعدادی از آنان قدرت پیشرانه و اسب های بخار را به رخ کشیدند برخی دیگر نشان دادند که خودروهای برقی آینده صنعت خودروسازی را تشکل و ادامه خواهند داد.

 

Aston Martin / Red Bull AM-RB 001

به طور یقین احمقانه ترین مدل برای یک مدت طولانی به AM-RB 001 تعلق دارد که یک ابر خودرو در نتیجه همکاری بین آستون مارتین و ردبول است که انتظار می رود دارای برچسب قیمت بین 2.6 تا 3.9 میلیون دلار باشد که تمامی 150 دستگاه تولید شده طبق نقشه راه اعلام شده به فروش رفته است که البته خودروساز بریتانیایی قصد دارد تا 25 از این خودرو در نسخه مخصوص جاده مسابقه تولید کند که برخی از آن هنوز در دسترس برای خرید است.

یک موتور V12 وظیفه تامین انرژی این ابر خودرو را بر عهده دارد که دارای دور موتور تا 11 دور در دقیقه بوده و وزن آن نیز در حدود 2200 پوند است که به موتور امکان تولید قدرت پیشرانه 1000 اسب بخاری را می دهد و دارای شتاب صفر تا 320 کیلومتر تنها در حدود 10 ثانیه است دقیت کنید تا صد کیلومتر نه تا 320 کیلومتر تنها در 10 ثانیه!


BMW Vision Next 100

گروه خودروسازی بی.ام.دبلیو جشن 100 سالگی خود را با ارائه چهارمدل کانسپت پرزرق و برق جشن گرفته است که یکی از این یک خودرو موسوم به BMW Vision Next 100 است که خودروساز آلمانی اعتقاد دارد که آینده متعلق به این گونه خودرو است که این کانسپت با دو حالت رانندگی ارائه شده است که عبارت از Ease Mode و Boost Mode هستند.

در حالت اول، خودرو به صورت کاملا خودکار به حرکت ادامه می دهد که در حالت دوم امکان دخالت راننده داده می شود و یک دستیار دیجیتالی نیز به عنوان یک یار و همدم دیجیتالی با راننده به تعامل می پردازد و البته چه چیزی باعث شده است تا این خودرو دیوانه به نظر برسد؟

زیرا این خودرو از 800 مثلث زنده در حال حرکت ساخته ده است که قابل تنظیم در نقاطی خاص هستند که بی.ام.دبلیو از آن به عنوان یک شکل از ارتباطات از قبل از خودآگاهی نام برده است که نشان از یک اتفاق قریب الوقوع دارد.


Dubuc Motors Tomahawk

در سال جاری میلادی شاهد سوپرخودروهای الکتریکی متعددی بودیم که چندین مدل از آن از کشور چین بوده است که یکی از این محصولات Dubuc Motors Tomahawk است که دارای ویژگی هایی همچون موتور 2+2 الکتریکی است که بدین ترتیب دارای شتاب صفر تا صد در 3 ثانیه و حداکثر سرعت بالای 220 کیلومتر در ساعت به همراه درب های قیچی و سقف پانوراما است.

این شرکت اعلام کرده است که طراحی خودرو کاملا با نگاه آمریکایی بوده و دارای یک صفحه نمایش لمسی به همراه سیستم ناوبری به همراه اتصال بیسیم و دستورات صوتی با دستانی آزاد است.

این خودرو بر روی یک شاسی با ساخت و ساز تمام آلومینیومی برای سبک نگه داشتن خود مستقر شده است که دارای سیستم رانش تمام محور نیز است.


Faraday Future FFZERO1

فارادی در نمایشگاه ces2016  از یک محصول دیوانه وار رونمایی کرد که در حال حاضر با حمایت یک میلیاردر چینی در کارخانه ای در لاس وگاس در حال تولید بسیار معدود است.

شرکت ادعا کرده است که این خودرو دارای قدرت پیشرانه 1000 اسب بخاری و صفر تا صد در کمتر از 3 ثانیه است که همانطور که مشخص است دارای ویژگی های فناوری منحصر به فرد به همراه سیستم ایمنی درخور توجه که در مواقع اضطراری قادر به رساندن اکسیژن و آب به راننده است.


Koenigsegg Regera

در هر سال و در نمایشگاه خودرو ژنو، ما می توانیم انتظار یک محصول جدید از خودروساز سوئدی Koenigsegg را داشته باشیم و در امسال نیز شاهد Koenigsegg Regera هستیم که یک سیستم ترکیبی با قدرت پیشرانه بالای 1500 اسب بخار است که در ادامه دارای نیروی گشتاور 1475 پوند بر فوت و وزن تنها 3505 پوند است تا شاهد یکی از دیوانه وارترین ابرخودروهای امسال باشیم.

خودرو مذکور به عنوان یک مدل کانسپت در سال گذشته میلادی معرفی شد و البته این شرکت ادعا کرده است نسبت به نسخه سال گذشته بیش از 3000 هزار بهبود اعمال شده است و به تمامی این جزئیات شتاب صفر تا صد در 2.8 ثانیه و رسیدن به حداکثر سرعت 340 کیلومتر در 20 ثانیه را نیز اضافه کنید.


Mercedes Vision Van

در سال جاری میلادی، مرسدس مدل های مفهومی بدون راننده را در معرض دید عموم قرار داد و مینی ون این شرکت نیز تمام الکتریکی بوده که با یک جریان 75 کیلوواتی با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی 220 کیلومتر است که همانطور که در تصاویر مشخص است که درب برای راننده وجود ندارد که بدین معنی است که باید از درب غول پیکر در سمت راست ورود صورت پذیرد و در داخل نیز شاهد قفسه بندی برای بارگیری آسان هستیم و همانطور که در تصویر میبینیم وجود دو بهپاد به تدریج شاهد حذف عامل انسانی خواهیم بود.


MINI Vision Next 100

همانند محصول خودروساز آلمانی ب.ام.و ، خودروساز بریتانیایی که دیگر جزوی از غول باواریایی به حساب می آید یک تفسیر دیوانه وار از یک ماشین جمع و جور معرفی کرده است که این خودرو تمام الکتریکی مستقل قادربه چیدمان مسافران خود به صورت خودکار بوده در حالی که کاربران آن می توانند رنگ خودرو را با توجه به سلیقه خود تغییر دهند که بدین ترتیب به نظر می رسد هر دو شرکت مینی و ب.ام.و در حال سرمایه گذاری گسترده بر وی خودروهای جمع و جور شهری هستند که انتظار رشد بسیار زیاد در سال های آینده را دارند.


Rinspeed Oasis

درست مانند Koenigsegg تضمین شده است که ما شاهد یک محصول عجیب و غریب در هر سال از rinspped  در نمایشگاه خودرو ژنو باشیم که ساختار این شرکتبر معرفی یک چیز عجیب و غریب بنا شده است که به طور مداوم در حال فکر کردن در خارج از جعبه است.

اساس این خودرو شامل یک فضای زندگی با محیط یک اتاق نشیمن مدرن است که قادر به چرخش با شعاع تقریبا صفر است و در ضمن شما یک فضای یکپارچه سبز برای رشد گل و گیاه نیز در  زیر شیشه جلو در اختیار دارید.


Rolls-Royce Vision Next 100

اگر شما فکر می کنید که ب.ام.و و مینی چشم انداز 100 سال را ارائه کرده اند باید بگویم در اشتباه هستید زیرا رولز رویس نیز همانند شرکت مادر ب.ام.و یکی از حتی عجیب ترین مدل های مفهومی رونمایی شده را ارائه کرده است تا به نوعی تاریخ 112 ساله خود را به رخ مادر باواریایی خود بکشد.

این خودرو تمام برقی بر روی یک پلت فرم سبک وزن ایجاد شده است که از مواد کامپوزیت پیشرفته در آن بهره گرفته شده است و دارای امکانات خلاقانه و منحصر به فردی است.

در داخل کابین شاهد نمای تمام چوبی و فرش های ابریشمی و… تمام عناصری است که شما از یک مدل مفهومی رولز رویس انتظار دارید.


Toyota uBox Concept

در خارج از ژاپن، تویوتا چندان برای خودروهی مفهومی عجیب و غریب شهره نیست ولی خودرو مذکور اولین محصول همکاری خودروساز ژاپنی با موسسه تحقیقاتی کلمسون انگلستان است که یک خودرو مفهومی دومنظوره است.

در فضای داخلی کابین نیز میتوان چیدمان وسایل را تغییر داد و در ضمن بسیاری ا وسایل نیز با فناوری چاپ 3 بعدی ایجاد شده اند.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.