Agera XS هیولای جدید خودروساز سوئدی رونمایی شد

 سوپر اسپرت ساز سوئدی Koenigsegg در اندیشه غافلگیر کردن طرفداران خود در هفته اتومبیل Monterey با یک نسخه قانونی و خیابانی از Agera RS با نام تجاری Agera XS است.

خودرو به نمایش درآمده در حقیقت یک نسخه اصلاح‌شده از سوپر اسپرت فوق‌العاده است که در یک تم نارنجی با فیبر کربن آغشته شده است که با یک بال عقب بزرگ شبیه به Koenigsegg One:1 عرضه‌شده است که البته به نظر بزرگ‌ترین بال نصب‌شده بر روی خودرو هست.

برای مطابقت هر چه بیشتر با محصول اریجینال، کیسه‌های هوای هوشمند به همراه یک سیستم هیدرولیکی بسیار پیشرفته و سیستم هوشمند درون خودرویی CarPlay و… بر روی آن نصب گردیده است.

 Agera XS

به‌غیراز رنگ بیرونی و بال بزرگ عقب، این خودرو بدون تغییر نسبت به نسخه اریجینال به نظر می‌رسد که بدین معنی است که این سوپر اسپرت دارای قدرت پیشرانه 1160 اسب بخاری با بهره‌گیری از یک موتور 5.0 لیتری V8  توربودوگانه و سیستم انتقال قدرت هفت سرعت همانند Agera RS است.

علاوه بر رونمایی از Agera XS، خودروساز سوئدی در نظر دارد تا در این هفته خودرو از نسخه آماده به تولید هایپرخودرو Regera نیز رونمایی کند که دارای قدرت پیشرانه 1500 اسب بخاری است تا دود را از سر طرفداران خود به بیرون هدایت کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.