اتوبوسی که با مسافران مکالمه می کند!!

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: بیشتر اتومبیل‌هایی که از قابلیت شناسایی صدا بهره می‌برند، به یک سری عبارت و پیام وابسته هستند که از قبل برنامه‌نویسی شده‌اند. این اتومبیل‌ها حتی ساده‌ترین عبارات را نیز اشتباه متوجه می‌شوند. مشتریان این اتومبیل‌ها معمولاً کلاً از این قابلیت استفاده نمی‌کنند.

اخیراً یک شرکت خودروسازی به نام لوکال موتورز که در ایالت آریزونا واقع شده با همکاری شرکت آی‌بی‌ام یک وسیله نقلیه الکتریکی معرفی کرده‌اند که تعریف جدیدی از اصطلاح «اتومبیل هوشمند» ارائه می‌دهد. این وسیله نقلیه که اولی (Olli) نام دارد، یک وسیله نقلیه الکتریکی و خودران است که از پلت‌فرم فناوری واتسون شرکت آی‌بی‌ام بهره می‌برد. این بدین معنی است که این اتومبیل به اندازه‌ای قدرتمند است که می‌تواند با تک‌تک ۱۲ سرنشین خود واقعاً مکالمه کند. اولی به جای اتکا به عباراتی مانند «به مادر زنگ بزن» یا «به خانه برو»، سؤالات پیچیده‌ای مانند «نحوه کارت چگونه است؟»، «مقصد بعدی‌ات کجاست؟» و «آیا می‌توانی مرا به نزدیک‌ترین رستوران مکزیکی ببری؟» را درک کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

1549-footofan_com

علاوه بر این، اولی از چهار واسط برنامه‌نویسی نرم‌افزار واتسون شامل تبدیل گفتار به نوشتار، طبقه بندی کننده زبان طبیعی، استخراج ماهیت و تبدیل متن به گفتار بهره می‌برد و از طریق به‌کارگیری رایانش شناختی مبتنی بر کلاد، هر گونه اطلاعاتی که سرنشینانش می‌خواهند، به سرعت ردیابی می‌کند. به عبارت دیگر به زودی مردم با اتومبیل‌های خود همانند زمانی که با دوستان و اعضای خانواده صحبت می‌کنند، به مکالمه خواهند پرداخت.

 مدیرعامل لوکال موتورز در این رابطه می‌گوید: «اولی یک راه‌حل هوشمند، ایمن و امکان‌پذیر ارائه می‌دهد که مدت زیادی منتظرش بودیم. اولی با واتسون به عنوان دروازه ورودی ما به جهان وسایل نقلیه خودران عمل می‌کند، چیزی که طی سال گذشته با همکاران خلاق خود بر روی آن کار می‌کردیم. حالا آماده‌ایم روند پذیرش این فناوری در دنیای واقعی را سرعت بخشیم و آن را در تمام وسایل نقلیه‌ای که در حال حاضر در دسترس داریم و آن‌هایی که در آینده نزدیک در دسترسمان قرار خواهند گرفت، به کار گیریم».

اولی از روز ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) در جاده‌های عمومی واشنگتن دی‌سی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مدتی بعد طی سال جاری میلادی، در خیابان‌های لاس‌وگاس و نوادا نیز حضور خواهد داشت. علاوه بر این، شرکتی به نام میامی-دید کانتی در حال طراحی یک برنامه آزمایشی است. در این برنامه یک سری اولی به عنوان وسایل حمل و نقل عمومی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. شرکت لوکال موتور در حال ساخت تعداد بیشتری اولی برای شرکت در این برنامه است.

نگرانی‌ها در مورد اتومبیل‌های خودران همچنان وجود دارد؛ اما اگر بتوانیم با اتومبیل‌های خود حرف بزنیم و از این کار لذت ببریم، ترسناکی این اتومبیل‌ها کم‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.