فناوری های هوشمند که به زودی در تمامی خودروها در پیش روی ما قرار میگیرند

همگی ما در مورد خودروهای خودمختار به خوبی اطلاعاتی داریم و می دانیم که به زودی همگی این خودروها را در جاده ها خواهیم دید.

خوشبختانه بسیاری از ویژگی های جالب و منحصر  بهفردی نیز هستند که فقط در خودروهای گران قیمت در دسترس هستند ولی به زودی جریان انان در خودروهای ارزان تر نیز در دسترس خواهد بود.

در اینجا نگاهی گذرا به این ویژگی های جدید و نوین خواهیم انداخت که دیگر در خودروهای امروزی به یک امکان استاندارد بدل خواهند شد.

SMART-KEYS

کلیدهای هوشمند

همگی ما به خوبی می دانیم که صفحه نمایش به اندازه کافی جا برای همه چیز وجود ندارد و بنابراین ما انتظار داریم که صفحات لمسی را به زودی در تمامی خودروها ببینیم.

خودروساز آلمانی بی.ام.دبلیو این کار را با i9  و سری 7 آغاز کرد که دارای سیستم کلیدی انطباق پذیر بودو شما می توانستید در هر زمان به کنترل و تغییر برخی از عملکردهای خود بپردازید.


 

Wifi

اینترنت بی سیم یا همان وای فای

در حال حاضر تمامی بچه ها و حتی پدربزرگ و مادربزرگ ها دارای تبلت و جدیدترین تلفن های همراه هوشمند هستند و اینترنت درون خودرویی باید به طریقی به این عزیزان خدمت رسانی کند.

در حال حاضر وسایل نقلیه جنرال موتورز دارای امکان خرید اشتراک اینترنتی و به اشتراک گذاری آن در داخل خودرو دارند و حتی وسایل نقلیه فورد نیز می توانند با قراردادن سیم کارت به اشتراک دیتای سیم کارت با مسافرین کنند که این بدان معنی است که شما می توانید با خرید بسته های اینترنتی به اشتراک گذاری اینترنت به وسیله وای فای با دوستان و یا خانواده خود در وسیله نقلیه اقدام کنید.

در حال حاضر نیز شرکت های خودروسازی در حال تغییر ساختار درونی محصولات خود برای بکارگیری اتصال وای فای هستند و حتی خودروها توانایی تبدیل به یک عضو از شبکه خودروها و تبادل اطلاعات با یکدیگر داشته و حتی می توانند بروز رسانی های خودرو را نیز از طریق نرم افزار دریافت کنند.


 

Gesture-Control

ژست های حرکتی

در حال حاضر ژست های حرکتی در سری 7 بی.ام.دبلیو در دسترس خریداران است که به رانندگان این امکان را می دهد تا سیستم عامل درون خودرویی و تماس تلفنی را فقط با حرکات دست و بدون گرفتن چشم خود از سطح جاده برای فشار دادن یک کلید انجام دهید  که با حرکات خاص دست می توان به پاسخ و یا رد تماس و یا کماهش صدای رادیو اقدام کرد.

متاسفانه در حال حاضر هیچ گونه حرفی در مورد اینکه چگونه می توان صدای بوق را با حرکات دست به صدا درآورد اعلام نشده است.


 

GPS-Powered-Transmissions

سیستم حرکتی مبتنی بر ره یاب ماهواره ای

به جاس استفاده از اطلاعاتی همچون سرعت و موقعیت برای انتخاب دنده درست، هم اکنون می توانید از داده های ره یاب ماه واره ای برای پیش بینی تغییرات در جاده ها بهره ببرید.

در حال حاضر رولز رویس و مینی هر دو دارای این سیستم gps  هستند که می تواند تعیین کند خودرو در حال رانندگی و در شیب ها باید با کدام دنده مناسب رانندگی کند تا شما یک تجربه رانندگی خوب و مناسب در پیش روی داشته باشید.


 

WALLET

اتومبیل مساوی کیف پول

در حالی که برخی از صاحبان خودرو ، ماشین خود را در حکم یک کیسه بزرگ پر از پول میبینند خدمات دریافت و پرداخت از طریق خودرو نیز در حال فراگیر شدن است به صورتیکه می توانید به راحتی به خدمات آنلاین متصل شده و اقدام به خرید و فروش کنید و یا اینکه در پارکینگ و یا پمپ های سوخت گیری اقدام به پرداخت وجه از طریق خودرو کنید.

در حال حاضر هوندا و فورد با سیستم کارت اعتباری ویزا در حال توسعه این سیستم پرداخت هستند که در شهرهای نیویورک و کالیفرنیا به صورت آزمایشی اجرا می شود.


 

VOLVO

کلید در داخل تلفن همراه هوشمند شما

چه میشد اگر کلید خودرو در داخل تلفن همراه شما بود.خودروساز سوئدی ولوو در حال راه اندازی یک پروژه است که امکان می دهد شما خودرو را از طریق تلفن همراه خود باز کرده و شروع به استفاده از ماشین کنید و در ضمن با استفاده از یک برنامه شما امکان قرض دادن این کلید دیجیتالی را به اعضای خانواده و دوستان داشته و می توانید دسترسی آنان را لغو نیز کنید.


 

Remote-Summon

احضار از راه دور

تسلا مدل اس و یا بی.ام.دبلیو سری 7 دارای ویژگی هستند که اجازه می دهد خودرو در یک خط مستقیم به جلو و یا عقب بدون سرنشین برود که البته ممکن است برای شما ویژگی ابتدایی باشد ولی در زمانی که در جلوی در خانه و یا یک پارکینگ تنگ مجبور به پارک کردن هستید شما برای ورود و خروج به خودرو مشکل خواهید داشت.

رنج رورو نیز در حال کار بر روی یک برنامه تبلت است که به شما کمک می کند تنا در جاده خاکی و یا چاله و چوله هایی که دید کافی ندارید بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید زیرا شما می توانید از خودرو پیاده شده و یا خیال راحت خودرو را از راه دور هدایت کرده و خود به پیاده روی بپردازید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.