بوی ناخوش در داخل خودرو و راهکارهای برطرف کردن آن

به گزارش خودروبرتر ، توصیه می‌شود که بعضی از ایرادات خودرو  همانند بوی ناخوش در داخل خودرو را با استفاده از بو کردن دنبال نموده و در صورت پی بردن به مشکلی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، از افزایش آن جلوگیری کرده و با مراجعه به نمایندگی و یا تعمیرگاه‌های مجاز، پیگیر رفع آن باشید.

بوی روغ داغ یعنی به زودی متضرر خواهید شد!

به هر حال یکی از مهم‌ترین مواردی که با بویایی می‌توان به آن پی برد، بوی روغن داغ است که در بعضی از خودروهای پر کار احساس می‌شود و در صورت عدم پیگیری می‌تواند منجر به ضررهای سنگینی در خودرو شود. این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که روغن به سیستم اگزوز خودرو نشت کرده و بسوزد. با مراجعه به تعمیرگاههای مجاز نسبت به عیب یابی خودرو اقدام نمائید.

بوی خوش یا ناخوش بنزین!

شایان ذکر است که یکی دیگر از بوهایی که اکثر افراد حداقل یکبار آن را احساس کرده‌اند، بوی بنزین است که نشان از یک عیب و ایراد در خودرو دارد. معمولاً بوی بنزین به صورت خام به مشام افراد می‌رسد که این بو نشان از نشتی موجود در سیستم تزریق خودرو و یا دیگر مواردی است که با بنزین سروکار دارند. در بعضی از موارد که نشتی بنزین زیاد است، حتی اتفاقات ناگواری همانند آتش سوزی خودرو ناگزیر بوده و می‌بایست برای جلوگیری از این اتفاقات نسبت به تعمیر و رفع این مشکل اقدام گردد.

از خودرو بوی شربت شیرین حس می‌شود!

البته شاید برایتان عجیب باشد که بدانید در هنگامی که مایه خنک کننده خودرو از محوطه آن نشت کند، شما بویی شبیه بوی شربت شیرین را استشمام خواهید کرد که نشانه بسیار مهمی از این اتفاق است. در صورتیکه نشتی این مایع از محوطه بسیار جدی باشد، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد کرده و با افزایش دمای موتور، صدماتی به موتور وارد نماید.

بوی پلاستیک سوخته، نوستالوژی هشدار دهنده!

برای بعضی از افراد بوی پلاستیک سوخته یادآور شیطنت‌هایی است که معمولاً در دوران کودکی انجام می‌دادند و قطعاً مورد شماست واقع می‌شدند ولی در مورد خودرو این بو می‌تواند هشداردهنده‌ای برای شما باید که جلوی یک ضرر سنگین را بگیرد. همان‌طور که قطعاً بسیاری از شما می‌دانید، بوی پلاستیک سوخته معمولاً به لنت ترمز و سیستم ترمز خودرو برمی‌گردد.

به‌طور مثال درصورتی‌که با ترمزدستی نیمه بالا حرکت کنید، قطعاً پس از چند کیلومتر راه رفتن، لنت بسیار داغ شده و دود غلیظی از آن بلند خواهد شد ولی قبل از اینکه لاستیک خودروی‌تان آتش بگیرد، می‌توانید با بوی پلاستیک سوخته‌ای که ابتدا از آن بلند می‌شود از این اتفاق جلوگیری نمایید.

به‌طورکلی درصورتی‌که با هرکدام از بوهای گفته‌شده مواجه شدید، بدون فوت وقت به نمایندگی مجاز و یا تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی نجات پیدا کنید..

جدول رفع برخی از بوی ناخوش در داخل خودرو

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.