جالب ترین مدل‌های مفهومی‌که هیچ گاه به خط تولید نرسیدند

پایگاه اطلاع رسانی خودروبرتر: مدل‌های مفهومی‌بسیاری در خاطره‌ها به خاطر دلایلی زنده می‌مانند و از همین روی تصمیم گرفته ایم که یک لیست بلندبالا از پنج خودرو مفهومی‌را منتشر کنیم که واقعا هرگز نباید به تولید کردن آنان حتی فکر کرد.

lexus-lf-sa-concept

Lexus LF-SA Concept
خودروساز ژاپنی یک راهکار واقعا عجیب و غریب برای جشن ۲۵ سالگی خود در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۵ انتخاب کرده است که یکی از جسورانه ترین طراحی‌های این شرکت در سالیان اخیر است که شاید چندان به مزاق دوست داران خودروهای بسیار جمع و جور در اروپا و آمریکا خوش نیاید.
به هر حال این خودرو با چراغ‌های طرح دوکی شکل خود و جلوپنجره‌های بزرگ کشیده شده از پایین دارای ظاهری عجیب است که به نظر خود چشم بادامی‌ها هم متوجه طراحی خود شده و از خیر تولید این خودرو گذشته اند.


Citroën Tubik Conceptcitroen-tubik-concept
آیا این محصول سیتروئن واقعا یک خودرو است و یا شاید هم باید انرا یک اتوبوس بنامیم.
خودروساز فرانسوی دارای یک مجموعه بسیار خوب از مدل‌های مفهومی‌است که در واقع هرگز روی خط تولید را به خود ندیدند و ما در این میان توبیک را انتخاب کردیم چون واقعا دلایل بسیار زیادی برای تولید نکردن آن وجود دارد که مهمترین ان درب بازشویی است که در سرتاسر خودرو کشیده شده است و انتظار ما را می‌کشد.
در ضمن خودرو دارای زاویه‌های تند و قطع پذیر است که دل مدیران فرانسوی را برای تولید آن زده است.


 scion-hako-coupe-concept Scion Hako Coupe Concept
برند ژاپنی تویوتا مجموعه ای از خودروهای مفهومی‌واقعا بزرگ و دیدنی را ارائه کرده است و البته برخی از طرح‌های آن هم عجیب و غریب بوده است.
به عنوان مثال این مدل مفهومی‌با مدل مفهومی‌Lexus LF-SA عرضه شد که با طراحی عجیب و غریب خود باعث می‌شود که امیدوار باشیم هرگز به خط تولید نرسد.
این خودرو دارای طراحی بسیار سرد مانند شیشه جلوهای عمود است که از سبک طراحی موسوم به xb الهام گرفته است که در یکپارچه سازی با سیستم عامل خود گیج کننده شده است.


fiat-fcc4-concept Fiat FCC4 Concept
صادق باشیم برای ما هم دشوار بوده است تا این خودرو مفهومی‌فیات را در این لیست قرار دهیم زیرا این خودرو کراس اوور عجیب و غریب در اواخر سال گذشته در سائوپولو برزیل به نمایش گذاشته شد و از آن زمان به بعد حتی فیات هم نمی‌خواهد به وجود این خودرو اذعان کند زیرا دیگر شما هیچ گونه اثری از این خودرو در سایت خودروساز ایتالیایی نمیبینید.
به هر حال این خودرو ترکیبی از محبوب ترین بخش بازار خودرو امروز یعنی محصولات کراس اوور یا یک کوپه بود که یک وانت کوچک نیز در انتهای خود داشت و البته حیف که فرصت به این خودرو برای ادامه عرض اندام داده نشد و برای همیشه به عنوان مدل مفهومی‌باقی ماند.


bmw-3-0-csl-hommage-concept BMW 3.0 CSL Hommage Concept
در حال حاضر علاقمندان بسیاری منتظرند تا این خودرو رویایی زرد رنگ خودروساز المانی را بر روی صحته ببینند که با طراحی هیجان انگیز خود و اسپویلر عقب تهاجمی‌یک ادای احترام به مدل کلاسیک هم سلف خود نیز بود.
بیایید کمی‌صادق باشیم این خودرو به نوعی سرهم بندی از سوی بی.ام.دبلیو به حساب می‌اید به عنوان مثال این شرکت به نوعی یک مدل M4 را با تغییراتی به عنوان این هیولا معرفی کرده است و از همین روی برای ما بسیار جالب است که بی.ام.دبلیو چرا به این کار اقدام کرده است

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.