مرسدس زیرمجموعه جدید برای خودروهای الکتریکی ایجاد می‌کند

بلومبرگ گزارش کرده است که مرسدس در حال کاربر روی یک خط تولید جدید محصولات الکتریکی است تا بیش از این از بی.ام.دبلیو و تسلا عقب نماند.

مرسدس در حال حاضر دو خودرو شاسی‌بلند الکتریکی و دو سدان را در آخرین نمایشگاه خودرو در پاریس رونمایی کرد و چندی پیش نیز مدیرعامل مرسدس Dieter Zetsche اعلام کرد که یک خودرو الکتریکی جدید نیز در ماه سپتامبر در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش درخواهد آمد.

از آن زمان تاکنون، مرسدس درحال‌توسعه محصولات الکتریکی خود است ولی برخلاف بی.ام.دبلیو که دارای زیرمجموعه i  که مخصوص محصولات الکتریکی خود است زیرمجموعه  ویژه برای محصولات الکتریکی خود ندارد.

انتظار می‌رود که نخستین محصول الکتریکی این شرکت در کارخانه برمن این شرکت در سال  آینده میلادی بر روی خط تولید رود که دارای سیستم پیشرانه هیدروژنی هیبریدی GLC  است.

در ماه آینده میلادی نیز از یک شاسی‌بلند که دارای متوسط مسافت طی شده 500 کیلومتر با یک‌بار شارژ است و بدین ترتیب رقیب قدرتمندی برای Tesla Model X است رونمایی خواهد شد تا سبد محصولات الکتریکی برند آلمانی را پیش از پیش پربارتر کند.

اما رمز موفقیت برند i بی ام و چه بوده است؟

تیراژ این محصولات ابدا بالا نیست. در ماه جولای سال جاری مدل i3 علی رغم رشد ۳۳٫۷ درصدی در فروش نسبت به مدت مشابه سال گذشته فقط ۲۳۵۸ دستگاه فروش داشته است و i8 از تیراژ به مراتب پایین تری برخوردار است پس با این حساب چگونه این خودروها به این سطح از محبوبیت دست یافته‌اند؟

البته افزایش برد مسافت جدیدترین محصول الکتریکی بی ام و یعنی i3 94Ah تاثیر قابل ملاحظه ای در فروش آن داشته است به طوری که تاکنون ۷۰۰۰ سفارش برای آن ثبت شده که مقامات بی ام و در این خصوص اظهار کرده اند این رقم ۳ برابر نسل اول i3 در ابتدای فروش آن است.

این مطلب درست است که اس یو وی الکتریکی که مرسدس بنز قرار است در نمایشگاه اتومبیل پاریس رونمایی کند از طیف مشتریان متفاومتی با i3 برخوردار خواهد بود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، اما این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که بین محصولات الکتریکی که خودروسازان لوکس آلمانی عرضه می‌کنند معمولا شباهت های زیادی نیز وجود دارد. و به نظر می‌رسد تا زمانی که خریداران به خودروهای تمام الکتریکی عادت کنند عرضه این خودروها با ترکیبی از موتورهای درونسوز کمکی و الکتریکی بتواند بهترین فرمول برای جلب نظر مشتری باشد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.