نسل جدید مرسدس کلاس A رونمایی شد + تصاویر

به گزارش خودروبرتر ، در گام نخست طراحی ظاهری مرسدس کلاس A به فلسفه طراحی “حس ناب” این شرکت نزدیک شده است. در این خودرو  خطوط خشن موجود در نسل سوم حذف شده و در عوض شاهد جایگزین شدن خطوط ظریف، تکامل‌یافته و شیک در بدنه خارجی هستیم، این طراحی همان روندی است  که پیشتر روی CLS های جدید به کار رفته است.

مرسدس کلاس A دارای سیستم هوشمند جدید مرسدس به نام MBUX است که خودرو  با کاربر انطباق پیدا کرده  و  نوعی  ارتباط عاطفی بین وسیله نقلیه، راننده و مسافران ایجاد می شود. به عنوان مثال، اگر شما به طور منظم  اخباررادیو 4 را در ساعت 6 بعد از ظهر گوش می دهید  بنز کلاس A این موضوع را  به شما یادآوری می کند.

چرخ‌های آلیاژی بزرگتر بین -16 تا 19 اینچ- خودرو را برای استفاده جاده‌ای مناسب‌تر کرده‌اند. طراحی انتهایی خودرو کمی عضلانی شده و بر تهاجمی بودن ظاهر آن افزوده است.

در نمای عقب بنز از چراغ‌های دوبخشی استفاده کرده است که با ظرافت آن را از نسل‌های قدیمی خودرو مجزا می‌کند.

در بخش کابین مرسدس باز هم اراده کرده تا تمایز خود را با خودروهای این کلاس به نمایش بگذارد. به همین دلیل کلاس A یک کابین مدرن و آوانگارد را نشان می‌دهد. داشبورد بزرگ و کشیده ظاهر شده و نور محیطی کابین می تواند در طیف زیادی از رنگ‌ها به نمایش درآید. اما شاید نکته‌ قابل اشاره فضای درونی صفحه نمایش و بزرگ آن باشد.

مشتریان آینده این خودرو می‌توانند از مدل‌های مختلف صفحه نمایش بهره‌مند شوند. یک صفحه نمایش 7 اینچی، ترکیب یک نسخه 7 و 10.25 اینچی یا ترکیب دو صفحه نمایش 10.25 اینچی از جمله انتخاب علاقه‌مندان به این خودروست.

مسافران در خودرو فضای بیشتری برای شانه، آرنج و پاهای خود دارند که دلیل آن افزایش فاصله بین محوری است. در این خودرو فضای محفظه بار نیز در مقایسه با مدل‌های قبلی افزایش یافته است.

اگر با خواندن این اطلاعات تاکنون تحت تاثیر قرار نگرفتید، صندلی‌های مجهز به گرمکن و سامانه کنترل آب و هوایی و عملکرد ماساژ قطعا می‌تواند نگاهتان به این خودرو را تغییر دهد.

مشخصات فنی مرسدس کلاس A

خودرو با سه گزینه موتور ارائه می‌شود. موتورهای بنزینی روی مدل‌های A200 و A250 و گزینه دیزلی روی A180d ارائه خواهد شد. نسخه a200 از یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر با قدرت 160 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتن‌متر بهره می‌برد. نسخه‌های a250 نیز دارای یک موتور 2 لیتری است که با گشتاور 350 نیوتن‌متر 221 اسب‌بخار قدرت دارد. در مدل‌های دیزلی نیز موتور 1.5 لیتری با گشتاور 260 نیوتن‌متر توانی برابر با 114 اسب‌بخار تولید می‌کنند.

مدل A 200 در 8 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و با بیشینه سرعت 225 کیلومتر به حرکت خود ادامه می‌دهد.

به طور یقین ما شاهد  بسیاری از سیستم های کمک  راننده به همراه سیستم های ایمنی هستیم که از کلاس S  به این کلاس راه یافته است تا مرسدس کلاس A  به طور نیمه خودکار در شرایط خاص قابل بهره برداری باشد.

به لطف سیستم های دوربین و راداراطلاعات تا 500 متری رصد می شود که به همراه سیستم   کمک ترمز به صورت استاندارد بر روی خودرو نصب شده است و  در عین حال چراغهای تطبیقی ​​با 18 LED قابل کنترل فضایی بسیار روشن را در پیش روی شما قرار می دهند.

به هر حال کار بسیار بزرگی انجام شده است تانسل جدید مرسدس کلاس A  آرام تر و راحت تر از نسل پیشین خود به نظر برسد  و در همین راستا  مرسدس ادعا کرده است که این خودرو در کلاس خود دارای بیشترین  آئرودینامیک است تا برای اقتصاد سوخت نیز خوب به نظر برسد.

این خودرو در نسخه 2018 در ماه آینده در اروپا به فروش خواهد رسید و قرار است به مصاف ب‌ام‌و سری 1 و آئودی a3، اینفینیتی q30 و ولوو v40 برود.

منبع topgear.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.