بررسی Android Auto از نزدیک (تصاویر)

به گزارش  خودروبرتر نسل بعدی فناوری‌های سرگرمی‌سازی درون خودرویی چندی است که از سوی گوگل و اپل عرضه شده است و برند کره ای هیوندای نخستین خودروسازی است که اقدام به راه اندازی اندروید اتو  بر روی محصول خود نموده است و حالا به بررسی این موضوع می‌پردازیم که گوگل چگونه به داشبرد خودرو شما جان تازه ای بخشیده است.
click

این فناوری در مدل محبوب سدان سوناتا در مدل ۲۰۱۶ منظور شده است و البته در یک حرکت چندان غیر معمول، خودروساز کره ای به مشتریان مدل ۲۰۱۵ نیز این امکان را داده است که این سرویس را به صورت اختیاری در خودرو خود قرار دهند که بدین ترتیب به یک سیستم ناوبری مجهز به همراه ویژگی‌های فوق العاده با یک بروز رسانی دست پیدا می‌کنند.
مایل جانسون مدیر تبلیغات سیستم‌های اتصال هیوندای در این مورد می‌گوید:” این بازی را تغییر می‌دهد زیرا در آینده نزدیک هر کسی باید با یک خودرو مجهز به آن سر و کار داشته باشد و قدرت گوگل به سادگی کارکرد با تلفن همراه شما است”.
با یک نگاه از بالا، android auto یک رابط کاربری شبیه به گوشی‌های هوشمند بوده و به نوعی یک اتصال بی سیم گوشی تلفن همراه بر روی صفحه نمایش لمسی داخل خودرو و یا کامیون است که این اتصال بی سیم یک دریای بیکران از قدرت محاسباتی و تجربه است که البته شما با آن چندان غریبه نبوده و در تلفن‌های همراه هوشمند با ان سر و کار داشته اید.
البته از آنجایی که تلفن‌های همراه هوشمند به طور معمول در هر دو سال جایگزین می‌شوند و سخت افزار از همین روی همیشه به روز است ولی در سیستم‌های سرگرمی‌درون خودرویی برای خودروهایی طراحی شده اند که شاید بیش از یک دهه در حال کار و فعالیت باشند و از همین روی نباید به این زودی منسوخ شده به حساب بیایند.

click2

رابط کاربری اندروید اتو

البته جلوگیری از پریشان احوالی راننده در کار با این سیستم عامل نکته مهمی‌است و رابط کاربری دارای حداقل پیچیدگی بوده و بیشتر شهودی است و اگر شما تاکنون با یک تلفن همراه هوشمند کار کرده باشید در حدود دو دقیقه طول می‌کشد که قلق سیستم به دست شما بیاید و از همین روی استفاده از ان بسیار آسان و از همه مهمتر فوق العاده امن است.
دکمه‌های لمسی بر روی صفحه نمایش بسیار مستعد جذب چربی هستند ولی برای انتخاب یک گزینه فقط یک لمس کافی بودهو بنابراین لازم نیست شما برای بدست آوردن اطلاعات مورد نیاز خود مدام با صفحه نمایش سر و کله بزنید.
پشت سر اندروید اتو،  گوگل قرار دارد که در آن تمام دانش بشری را قرار داده است ولی به تعداد انگشت شماری شما از مواردی را که در خودرو لازم دارید را در پیش روی دارید شما می‌توانید به رستوران مورد علاقه خود بروید، قرار ملاقات‌های خود را در تقویم قرار دهدی و به راحتی به برور رسانی وضعیت ترافیکی اقدام کنید و حتی شما قادر خواهید بود تا در مورد اب و هوا، نتایج ورزشی و همچنین رویدادهای مهم اطلاعاتی را به دست آورید تا با دریایی از اطلاعات روبرو شوید که البته ممکن است در ابتدا کمی‌ترسناک به نظر برسد.

click4

ارتباط برقرار کردن با اندروید اتو

البته راه‌های متعددی برای ارتباط برقرار کردن با اندروید اتو وجود دارد که می‌توانید از صفحه نمایش لمسی، دکمه‌های سخت افزاری اختصاص داده شده و یا حتی از صدای خود استفاده کنید که گزینه آخری بسیار قابل توجه و سرگرم کننده است.
به راحتی و با صدای خود اطلاعاتی در مورد فینال حاک باشگاه‌های اروپا و ترکیب احتمالی دو تیم بپرسید که البته در ابتدا برای به رسمیت شناختن صدای شما توسط سیستم صوتی کمی‌زمان و پشتکار لازم است که با حل شدن این موضوع یک فرایند هیجان انگیز در پیش روی شما قرار می‌گیرد،
شما به راحتی می‌توانید یک پیامک برای دوست خود به وسیله صدای خود بفرستید و یا اندروید اتو بای شما پیامک‌ها و ایمیل را بازخوانی می‌کند و شما می‌توانید حتی برای دوستان خود شکلک بفرستید!.
سایر سیستم‌های سرگرمی‌درون خودرویی در قیاس با اندروید اتو بسیار خنده دار و ابتدایی به نظر می‌رسند( سیستم کارپلی اپل هنوز عرضه نشده است) و یکی از کاربردهای ان این است که به راحتی می‌توانید بر روی نقشه دون هیچ گونه تاخیر و لگ زوم کرده و کار کردن با صفحه نمایش لمسی همانند گوشی هوشمند شما بسیار سریع و سیال و بدون کوچکترین تاخیری است.

click1
یک نکته بسیار مهم در هنگام کار کردن با اندرود اتو وجود دارد که البته ممکن است عیب بسیار بزرگی نیز باشد زیرا این سیستم برای عملکرد خود احتیاج به اندروید ۵٫۰ و بالاتر دارد که این یک عامل محدود کننده برای بسیاری از تلفن‌های همراه هوشمند اندرویدی است زیرا دارای سیستم عامل‌های قدیمی‌تر هستند ولی به هر حال یک گوشی جدید می‌تواند در این راه کمک فراوانی برای شما باشد.

در زمانی که تلفن همراه هوشمند خود را برای نخستین بار به اندروید اتو متصل می‌کنید باید این کار به وسیله یک کابل صورت گیرد که به سادگی گوشی را به پورت USB وصل می‌کنید که البته کمی‌زمان بر است و گوشی شروع به نصب برنامه‌های مورد نیاز بر روی اندرود اتو می‌نماید که در این مدت زمان صفحه نمایش لمسی خودرو غیر فعال و خاموش است که همین عامل ممکن است باعث پریشان احوالی و استرس راننده و کاربران شود.
برنامه‌های جانبی
فراتر از مواردی همچون جستجو و سیستم ناوبری یکپارچه، سیستم اندرود اتو پشتیبانی از برنامه‌های جانبی را در دستور کار خود همچون تلفن همراه قرار داده است ولی در حال حاضر برنامه‌هایی مانند موسیقی و برنامه‌های محدود پیام رسانی وجود دارد که البته با تمامی‌این موارد شما نباید در هنگام رانندگی در حال ورق زدن صفحات فیس بوک خود باشید.

در حال حاضر برنامه‌هایی مانند اسکایپ، iHeart Radio، Stitcher، NPR و.. برای اندروید اتو عرضه شده است و بنابراین شما با انتخاب‌های معدودی روبرو هستید ولی یک سوال بزرگ در ذهن همگی ما به طور یقین وجود دارد و آن این است که چه منطقی برای استفاده در خودرو در هنگام رانندگی از این برنامه‌ها وجود دارد زیرا به طور یقین باعث حواس پرتی رانندگان شده و در این مورد هیچ کس پاسخ قطعی به این موضوع نداده است.
در حال حاضر اندروید اتو تنها در مدل هیوندای سوناتا وجود دارد ولی Genesis، Azera و Elantra GT خودروهای بعدی در لیست اندروید اتو از سوی برند کره ای قرار گرفته اند که به طور یقین در طول سال‌های آینده شاهد رونمایی از این محصولات خواهیم بود.
البته گوگل تنها نام در این میان در شهر خودروسازان نیست و سیستم CarPlay اپل به طور یقین رقیب بسیار سرسخت تر وشاید قدرتمند تر از اندروید اتو است که به قولی برداشت متفاوت از سیستم درون خودروسی است که البته هنوز به طور قطعی تاریخ عرضه آن به بازار مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.