سیستم نوری فولکس واگن با شما صحبت میکند!

به گزارش خودروبرتر، قرار است سیستم نوری فولکس واگن در آینده با عابران پیاده ارتباط برقرار کرده و فرآیندهایی غیر از روشن کردن مسیر را عملیاتی می‌کنند.

در فناوری جدید فولکس واگن، چراغ‌های کوچک LED  با 30 هزار نقطه نوری، روشنایی را به شکلی متمرکز روی جاده می تابانند تا بدین ترتیب به بهبود ایمنی خودرو کمک کنند.

حتما با خود فکر میکنید که  عملکرد این چراغ‌ها مانند هر خودروی دیگری قلمداد شود اما کارایی این چراغ‌‌ها به این موضوعات ختم نشده و می‌توانند اطلاعاتی را از مسیر حرکتی خودرو به راننده منتقل کنند.

مشخصات فنی سیستم نوری فولکس واگن

یکی از امکانات منحصر به فرد سیستم نوری فولکس واگن این نکته است که در کنار سیستم کمکی راننده موفق به اندازه‌گیری پهنای جاده با ارتباط با علائم کنار جاده‌ای می‌شوند.

چراغ‌های عقب ماتریکسی سیستم نوری فولکس واگن در خودروهای جدید فولکس واگن باعث ایجاد نوع دیگری از ارتباط بین خودرویی خواهند شد. این چراغ‌ها در مواقع بحرانی یا افزایش ریسک تصادف ارتباط بین دو خودرو را فعال ساخته یا موقعیت خطرناک را به رانندگان اطلاع می‌دهند.

در هنگام پارک خودرو نیز دستیار پارک نوری، مسیر خودرو را روی زمین روشن کرده و به فرمان‌دهی راننده کمک می‌کند. این سامانه همچنین به تقویت ایمنی در مانورهای رانندگی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.