آغاز تولید انبوه پژو 2008 با حضور رئیس جمهور در ایران خودرو + تصاویر

تولید انبوه دو خودرو دناپِلاس ایران خودرو و پژو2008 شرکت ایکاپ با حضور رئیس جمهوری در سایت مرکزی گروه صنعتی ایران خودرو آغاز شد.

به گزارش خودروبرتر، پژو2008 نیز نخستین محصول “ایکاپ”، شرکت مشترک ایران خودرو و پژو فرانسه است که در ایران به مرحله تولید رسیده است. دور تازه همکاری های ایران خودرو و پژو با امضای قرارداد بین مدیران دو گروه خودروساز و در حضور روسای جمهور ایران و فرانسه به امضا رسید.

پژو 2008 با حضور روحانی رسما رونمایی شد (+عکس)

این قرارداد نخستین قرارداد پسابرجامی ایران با کشورهای غربی بود که منجر به تولید محصولات به روز اروپائی در ایران شد. سرمایه گذاری مستقیم طرف خارجی، انتقال دانش و تکنولوژی و صادرات 30درصد محصولات تولید این شرکت از الزامات این قرارداد به شمار می آید.

پژو 2008 از یک موتور ۴ سیلندر به حجم 1.6 لیتر و با تنفس طبیعی نیرو می شود. موتور پژو2008 تولیدی در ایران از محصول مشابه آن در اروپا قوی تر است و توان خروجی آن معادل 163 اسب بخار و گشتاور تولیدی برابر با 240 نیوتن متر است. نیروی حاصل از این پیشرانه به وسیله یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلوی آن منتقل می شود.

پژو 2008 با حضور روحانی رسما رونمایی شد (+عکس)

همچنین امروز خودروی دنا پلاس نیز به صورت رسمی معرفی شد دناپِلاس مدل جدیدی از خودروی ملی دنا است که در مرکز تحقیقات ایران خودرو از جنبه های کیفی و تجهیزات و ظاهری ارتقا یافته است.

دناپِلاس نخستین خودروی داخلی است که با چهار ایربگ ساخته شده و از این جهت در سطح مطلوبی از استانداردهای ایمنی قرار دارد.

طراحی خودروی دنا پلاس صرفا توسط کارشناسان ایران خودرو انجام شده و در ساخت ماشین آلات مورد نیاز خط جدید تولید، همکاری هایی با شرکت های بین المللی صورت گرفته است.

پژو 2008 و دنا پلاس با حضور روحانی رسما رونمایی شد (+عکس)
دناپِلاس دارای امکانات و تجهیزاتی است که برای نخستین بار در یک خودروی ساخت داخل با برند ملی وجود دارد. این خودرو نخستین محصول ملی است که با سان‌روف ،دوربین دید عقب و جایگزینی سیستم چندرسانه ای جدید با مالتی مدیای فعلی به بازار عرضه می شود. تحول گرافیک داخلی چراغ ها، باعث جذابیت بیش‌تر خودرو شده البته شکل کلی چراغ و ابعاد فیزیکی آن بدون تغییر باقی مانده است.

اظهارات آقای رئیس جمهور روحانی

رییس جمهور کشورمان اظهار کرد: برای اولین بار صنعت خودرو کشور وارد رقابت جهانی شده و 30 درصد خودروها به دنیا صادر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در حاشیه افتتاح دو خودرو «دناپلاس» و «پژو 2008» در گروه صنعتی ایران خودرو در جمع خبرنگاران گفت: اساس پیشرفت کشور ما در سایه تولید است، حتی مسأله اشتغال در سایه تولید می‌باشد. استقلال اقتصادی،‌خوداتکایی و خودکفایی در سایه تولید ملی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: امروز در اینجا دو خط تولید خودرو رسماً افتتاح و شروع به بهره‌برداری می‌کند،‌ یکی دناپلاس بود که قطعات آن 100 درصد ایرانی است و دیگری خودرو پژو 2008 است که به صورت مشترک و با سرمایه‌گذاری 50-50 میان ایران و فرانسه تولید می‌شود.

رییس جمهور  اظهار کرد: این برای اولین بار است که ایران در صنعت خودرو وارد رقابت جهانی می‌شود. یعنی 30 درصد خودروهایی که در اینجا تولید و مونتاژ نهایی می‌شوند به دنیا صادر خواهند شد و خودرویی که امروز در اختیار ایرانیان ما قرار می‌گیرد خودرویی است که یک ماه و نیم قبل در فرانسه به بازار آمده است.

وی تأکید کرد: بنابراین ما در مسأله خودروسازی وارد رقابت جهانی شدیم و این روز مبارکی برای صنعت خودرویمان، مهندسین، کارگران  و کشورمان خواهد بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.