مهمترین مشکلات دنده ماشین و دلایل آن

اولین و مهمترین دلیل این میتواند باشد که کلاج خودرو را تا ته نگه نمیداریم و معمولا دنده با صدای اضافی عوض میشود که به اصطلاح به آن “گرفتن آب هویج” نیز میگویند.

و اما مهمترین مشکلات دنده ماشین و دلایل آن

خرابی سیم کلاج

اگر پدال کلاج زیادی شل و یا زیادی سفت است و به سختی بالا و پایین میشود سیم کلاج خراب شده و یا اینکه رگلاژ نیست . اگر روغن گیربکس ماشین زود تمام شده و یا زود به زود کثیف میشود به احتمال فراوان پمپ کلاج مشکل دارد.

روغن گیربکس

اگر سطح روغن گیربکس کم شده باشد و یا طول عمر روغن گیربکس تمام شده باشد و غلظت آن کم شده باشد ممکن است از روعن گیربکس بی کیفتی بهره برده باشید و از همین روی دنده های ماشین بد جا میرود و باعث مشکل برای خودرو شود.

خرابی دسته دنده یا ماهک

دلیل اصلی خرابی و مشکل داشتن دسته دنده خودرو میتوان به چرب شدن و یا شکستگی اتصال اهرم به گیربکس و یا حتی بیرون آمدن لیور دنده از جای خود باشد و در ضمن از قطعات اصلی گیربکس که وظیفه جابجایی کشویی دنده را بر عهده دارد ماهک است که خرابی آن باعث میشود که دنده بد جا برود.

دنده برنجی و دنده های داخلی

یکی دیگر از دلایل بد جا رفتن دنده ماشین سائیدگی، شکستگی و یا خوردگی دنده های برنجی یا دنده های داخلی گیربکس است که مهمترین نشانه آن مشکل داشتن یک دنده خاص و بد جا رفتن همون دنده است.

مشکل داشتن صفحه سلکتور

همانطور که پیداست صفحه سلکتور وظیفه انتخاب دنده ها را بر عهده دارد و اگر ترک خوردکی ، شکستگی، چرب شدگی و سائیدگی داشته باشد حتما باید چک شود و در صورت نیاز تعویض شود.

صفحه کلاج و بلبرینک کلاج

اگر صفحه کلاج ماشین ضعیف شده و یا تمام شده باشد و یا بلبرینک گلاج مشکل داشته باشد دنده های ماشین و به خصوص دنده عقب ماشین به سختی جا خواهد رفت که از نشانه های خرابی بلبرینگ کلاج وصدا دادن در موقع گرفتن کلاچ است.

فرسودگی فلاویل

فرسودگی فلاویل آخرین و مهمترین دلیل بد جا رفتن دنده ماشین است که اگر فلاویل ماشین دچار شکستگی، خوردگی و یا ساییدگی باشد دنده خودرو به سختی جا خواهد رفت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.