چرا سر و صدای موتور ماشین من زیاد است ؟

احتمالا برای شما پیش آمده که از داخل موتور ماشین صدای قاشق و چنگال و یا همان ضربه زدن می آید که حتی با فیلر گیری هم این مشکل مرتفع نشده است.

ضربه زدن موتور چیست؟

ممکن است به خاطر گرمای موتور و یا حتی زمان بندی اشتباه ECU منجر به احتراق سریع قبل از احتراق اصلی شود و باعث برخورد پیستون به سیلندر ماشین خودرو شود که در این هنگام صدای ضربه و یا حتی صدای قاشق و چنگال به گوش شما میرسد که در اصطلاح به آن ناک زدن نیز میگویند.

مهمترین دلایل سر و صدای موتور ماشین

پایین بودن عدد اکتان بنزین

میتوان گفت یکی از دلایل اصلی ناک زدن موتور خودرو ، احتراق نامنظم و پایین بودن عدد اکتان بنزین است که احتمال پیش احتراق را خیلی بیشتر کرده و برای جلویگری از این کار بهتز است هر چند وقت یکبار بنزین سوپر اسفاده شده و یا از مکمل سوخت استفاده شود.

موتور خودرو به صورتی طراحی شده است که بعد از فشرده کردن مخلوط سوخت و هوا ، شمع جرقه زده و احتراق کامل روی میدهد و نیروی تخلیه شده پیستون را به حرکت دراورده و این نیرو به چرخ ها منتقل شده و باعث حرکت ماشین میشود.

شمع نامتانسب با خودرو:

همانطور که شمع های ماشین وظیفه اصلی جرقه زنی را بر عهده دارند ، بی کیفیت بودن شمع ها با مناسب نبودن آنها باعث میشود که عمل احتراق به درستی و کامل انجام نشود.

جمع شدن رسوبات کربن

ترکیب شیمیایی بنزین از کربن تشکل شده است و بعد از هر بار عمل احتراق مقدار خیلی کمی کربن بر روی دسوار سیلندرها رسوب میکند که در طولانی مدت باعث فشرده شده کربن و ناک زدن موتور خواهد شد.

کلام آخر:

اکر موقع شتاب گیری از سمت موتور ماشین صدای تق تق و یا هموان قاشق چنگال خودمون به گوش برسد به احتمال فراوان ممکن است یاتاقان ها مشکل پیدا کرده باشد و ربطی به ناک زدن موتور نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.