جیلی امگرند ایکس ۷ و هرآنچه در مورد این خودروی پر طرفدار چینی باید بدانید!

یکی از خودروسازی‌های خارجی که توانست به دلیل مقرون به صرفه بودن، در کشورمان جایگاه خاصی پیدا کند، خودروسازی چینی جیلی است. این کمپانی توانسته به مرور، خودروهایی با آپشن‌ها و امکانات جدید وارد بازار خودروی ایران کند. در این مقاله به بررسی تاریخچه و مشخصات فنی یکی از خودروهای شاسی بلند این کمپانی که همان جیلی امگرند ایکس ۷ است، می‌­پردازیم.

تولید جیلی امگرند ایکس ۷ (X7)

جیلی امگرند ایکس سون، از خودروهای خانواده امگرند جیلی است که در سال ۲۰۰۷ طراحی و تولید شد. امگرند در واقع یکی از برندهای زیرمجموعه کمپانی جیلی است. امگرند ایکس سون، اولین خودروی کراس اوور در رنج مدل‌های جیلی به شمار می‌رود.

این خودرو که دارای طراحی استاندارد 4 درب و دو ردیف صندلی است؛ در ابتدا دارای موتور کوچکی با حجم 1.8 لیتر بود که در ادامه فعالیت خود، حجم موتور آن افزایش یافت. می‌توان گفت X7 نقش مهمی در سهم جیلی در بازار ایفا کرده‌است.

ورود جیلی ایکس ۷ به ایران

جیلی، ابتدا با امگرند ۷ وارد بازار کشورمان شد. به دنبال آن جیلی امگرند ایکس سون هم به بازار عرضه شد. این خودرو در سال ۱۳۹۴ وارد بازار خودروی کشورمان شد و تقاضای آن در ابتدای ورود به بازار بالا بود. شاید یکی از دلایل آن قیمت مقرون به صرفه و تصور خوب مردم از اولین خودروی جیلی بود. شاید اگر با این خودرو آشنا نباشید و در خیابان با آن برخورد کنید، نتوانید تشخیص دهید که یک خودروی چینی است. با توجه به اینکه گاهی در مورد محصولات چینی، صفاتی همچون بی‌­کیفیت به ذهن می‌رسد؛ اما باید گفت که خودروهای کمپانی جیلی از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

شاسی بلند ایکس سون، نسبت به خودروی قبلی این خانواده در ایران، مشخصات فنی و آپشن‌های بهتری داشت.

این خودرو که ظاهری مشابه نسل‌های پیشین تویوتا Rav4 دارد، گران‌ترین خودروی جیلی در کشورمان بود، اما واردات آن به کشور چندان طول نکشید؛ به طوریکه در حال حاضر تنها خودروهای دست دوم آن در بازار خرید و فروش می‌شود.

بعد از این خودرو شاسی بلند دیگر جیلی در کشورمان NL3 است که در برخی کشورها به ویژه کشورهای عربی، با نام امگرند اسپرت X7 خوانده می‌شود.

از جمله خودروهای رقیب برای این خودرو در بازار کشورمان جک S3، چری تیگو 5 و … است.

طراحی ظاهری و آپشن‌های شاسی بلند جیلی X7

طراحی ظاهری این خودرو، شاید نسبت به امگرند ۷، جذابیت کمتری داشته باشد، اما کابینی به مراتب زیباتر و مدرن‌تر دارد. در این کابین، جیلی تمام تلاش خود را برای بهره‌­برداری حداکثری فضای داخلی به کار گرفته‌است. داشبوردی بزرگ به همراه جعبه‌ی مرکزی برای ذخیره و نگهداری اشیاء از ویژگی‌های داخلی این خودرو است.

از لحاظ ظاهر بیرونی می‌توان به مواردی همچون دماغه‌ای با شیب ملایم، گلگیرهای بزرگ، بیرون زدگی قسمت عقبی خودرو و پنجره‌ی عقبی که به صورت کامل عمودی است، اشاره کرد.

از آپشن‌های مهم جیلی امگرند ایکس ۷، کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلو، کیسه‌های هوای جانبی، کیسه‌ هوای موجود برای زانوی راننده و کیسه هوای پرده‌ای است. به طور کلی این خودرو دارای هفت کیسه هوا است.

نمای داخلی جیلی امگرند ایکس سون

در مورد صندلی‌های این خودرو می‌توان از مواردی همچون قابیلت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت و نیز گرمکن‌ صندلی‌های جلو و روکش چرمی آن‌ها نام برد.

از دیگر تجهیزات این خودرو نیز می‌توان به: رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچی، سانروف دو حالته، مه شکن جلو و عقب، دوربین عقب، سنسور نور، باک بنزین ضد نشت و ضد انفجار و کروز کنترل اشاره کرد.

مشخصات فنی جیلی ایکس سون

این خودرو از یک موتور چهار سیلندر دو لیتری بهره می‌برد. قدرت این موتور ۱۳۹ اسب بخار است که نیروی گشتاوری معادل ۱۳۱ نیوتن متر تولید می‌کند.

مشخصات کلی این محصول جیلی را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
حداکثر قدرت ۱۵۷ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر در چهارهزار دور در دقیقه
زمان رسیدن به سرعت صفر تا ۱۰۰ ۱۲ ثانیه
سوخت بنزین
حجم موتور ۲.۳۷۸ لیتر
تعداد سیلندر ۴ سیلندر
وزن ۱۵۶۴ کیلوگرم
نوع تنفس موتور تنفس طبیعی
سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
سیستم ترمز ترمز جلو و عقب دیسکی خنک شونده، ترمز ABS و EBD
حجم باک ۶۰ لیتر
جعبه دنده اتوماتیک – ۶ دنده
طول ۴۵۴۱ میلیمتر
عرض ۱۸۳۳ میلیمتر
ارتفاع ۱۷۰۰ میلیمتر

بیمه شخص ثالث خودروی و بدنه جیلی امگرند ایکس ۷

تصویری از زیبایی خودرو جیلی

همان‌طور که می‌دانید، بیمه شخص ثالث یکی از بیمه‌های خودرویی است که هر خودرویی به آن نیاز دارد و جزو بیمه‌های اجباری محسوب می‌شود. قیمت بیمه شخص ثالث، به مواردی همچون: نوع خودرو، برند و دیگر موارد، بستگی دارد. جهت خرید و استعلام بیمه شخص ثالث برای خودروی جیلی امگرند ایکس ۷، می‌توانید به bimeh.com مراجعه کنید.

یکی دیگر از بیمه‌نامه‌های خودرویی که کارشناسان توصیه به خرید آن دارند، بیمه بدنه خودرو است. این بیمه‌نامه خسارات ناشی از تصادفات به بدنه خودرو را جبران می‌کند. برای بیمه بدنه خودرو می‌توانید به سایت بیمه دات کام مراجعه نمایید.

برگرفته از: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

این مطلب یک  رپرتاژ تبلیغاتی است و خودروبرتر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.