هشت ترفند رانندگی که دانستنش برای هر راننده ای واجب است

تجارب در دنیای رانندگان بسیار ارزشمند است و ما اینجا به ترفندهایی میپردازیم که دانستنش خالی از لطف نیست.

  • اگر بعد از روشن کردن ماشین، در حالت درجا چراغ باتری ماشین روشن شود و زمانی که شروع به گاز دادن میکنید چراغ باتری خاموش شود، زغال دینام تمام شده است و باید عوض شود.
  • اگر از فرمان ماشین صدای زوزه مانندی به گوش میرسد و فرمان ماشین هم تا حدی سفت شده است مشکل از شیر فرمان یا پمپ هیدرولیک است که اگر زمانی که ماشین روشن است و شما گاز بدین و فرمان نرم تر شود مشکل از پمپ هیدرولیک است و اگر تغییری احساس نکردید مشکل از شیر فرمان است
  • اگر در سرعت بالا از سمت چرخ های ماشین صدا به گوش میرسد برای اینکه بفهمید مشکل از چرخ های ماشین است یا بلبرینگ.. بر زیر ماشین جک بزنین و یک دست خود را بر روی گلگیر بزارید و با دست دیگر لاستیک رو بچرخونید ، اگر مشکل از بلبرینگ باشد با اون دستی که روی گلگیر قرار دادید به خوبی مشکل را حس میکنید.
  • برای اینکه بفهمین بوستر ترمز خراب شده است یا سیستم abs مشکل دارد ، سوکت یونیت abs را دربیاورید و ماشین رو تست کنین اگر مشکل ضعیف بودن ترمز حل شد مشکل از سنسور و یا بلوک abs هست و اگر درست نشد به طور یقین مشکل از بوستر ترمز است.
  • برای اینکه داشبورد ماشین شما همیشه براق باشد ، پارچه ای برداشته و داشبورد رو تمیز کرده و خاک های آنرا بگیرید ، سپس بر روی پارچه کمی وازلین بزنید و با پارچه داشبورد رو تمیز کنید که بدین ترتیب برای شما بی نهایت تمیز و براق میشود.
  • اگر فرمون ماشین عزیزتان تیکه تیکه میگیره و ول میکنه، یعنی انگار در تکه های خاصی انگار گیر دارد و شل و سفت میشود به احتمال فراوان مشکل از چهار شاخ فرمان بوده و باید بازدید شود.
  • اگر بعد از اینکه سوئیچ ماشین را باز میکنید ، چراغ باتری به صورت کلی روشن نیمشود یا آفتامات دینام ماشین خراب شده است و یا اینکه زغال ماشین تمام شده است که باید چک کنید که ببیند ایراد از کدام است.
  • برای اینکه بدانید خودرو شما برق دزدی دارد یا خیر، کافیست که یه شب ، سر باتری خودرو را بردارید و اگر باتری خالی نکرد و ماشین عزیزتان برقی داشته باشد خودروی عزیزتان برق دزدی داشته و میتوانید از راه کارهای اینجا به بررسی دلیل و جای آن بپردازید.
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.