رونمایی از « ریماک نورا » پرشتاب ترین خودرو برقی جهان

ریماک نورا

خودروساز کروات از پرشتاب ترین خودرو جهان با نام ریماک نورا رونمایی کرده است که در عین پرشتاب بودن راحتی یک خودرو سوپر لوکس را نیز در خود جای داده است.

مشخصات فنی ابر خودرو ریماک نورا

ریماک نورا دارای چهار موتور الکتریکی است که در مجموع در حدود ۱۹۱۴ اسب بخار نیرو تولید میکنند تا بدین ترتیب حداکثر سرعت آن ۴۱۲ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن نیز ۱.۸۵ ثانیه اعلام شده است.

با هر بار شارژ کردن ، سوپر خودرو مذکور قادر به حرکت تا 550 کیلومتر در ساعت است و با یک شارژر سریع می‌توان باتری‌ها را در ۱۹ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ کرد.

شرکت کروات اعلام کرده است که در طراحی ریماک به دنبال فرمی مطلوبی بوده است که با گذشت زمان قدیمی به نظر نظر نرسد و از سوی دیگر، اتاق برای رانندگی در مسافت‌های طولانی کاملا بهینه شده است و سیستم فنربندی و همچنین فرمانبرای رانندگی در شهر کاملا تخصصی شده است.

هوش مصنوعی نورا باعث میشود تا با هدایت راننده در پیست‌های اتومبیلرانی رکورد بهتری را بر جای گذارد که طرز کار این هوش مصنوعی بدین صورت است که با چند بار حرکت در هر پیست، ایده‌آل‌ترین مسیر حرکت و سرعت را محاسبه کرده و در اختیار کاربر قرار میدهد.

شایان ذکر است که با افزایش محبوبیت خودروهای الکتریکی، سازندگان خودروهای اسپرت به استفاده از این قوای محرکه ترغیب شده‌ولی خودرویی که به صورت کامل برقی باشد بسیار معدود است و بیشتر ترجیح میدهند تا ترکیبی از باتری و موتورهای بنزینی باشند.

ریماک شرکت نوپایی در صنعت خودرو بوده و موسس این کارخانه ماته ریماک تنها 33 سال سن دارد که تقریبا سیزده سال پیش به عشق ساخت یک ماشین اسپرت، کارش را در گاراژ خانه پدری در کرواسی آغاز کرد.

در حال حاضر کارخانه او دارای بیش از 1000 کارمند است و برای خود نامی معتبر در میان خودروسازانی همچون پورشه، آستون مارتین تدارک دیده و با برخی از آنان همکاری نیز میکند.

از نورا تنها قرار است 150 عدد و با برچسب قیمتی دو میلیون یورویی ساخته شود و در زمستان نیز تحویل خریداران خواهد شد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.