سوپر اسپرت چینی فاو S9 برای رقابت با لامبورگینی رونمایی شد!

برند خودروساز دولتی چینی که در کشور عزیزمان نیز کمی تا قسمتی ابری در حال فعالیت است با رونمایی از سوپر اسپرت جدید فاو S9 قصد دارد در بازار ماشین‌های سوپر اسپرت با فراری و لامبورگینی رقابت کند.

فاو S9 که در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد در حقیقت با همکاری شرکتی به نام سیلک (Silk) توسعه داده شده است که در اصل آمریکایی است ولی کارخانه آن در ایتالیا و در زون فراری، لامبورگینی و مازراتی قرار دارد.

سوپر اسپرت هایی که در این مجموعه توسعه و تولید میشوند با نام هانگ‌کی فروخته خواهد شد که لوکس‌ترین مارک خودرو در کشور چین است.

خودروهای سیلک-فاو را والتر داسیلوا یکی از مشهورترین طراحان خودرو طراحی می‌کند که وی سابقه کار در آلفارومئو، لامبورگینی و آئودی را داشته و حدود ده سال به عنوان مدیر طراحی گروه فولکس‌واگن با شرکت‌های زیرمجموعه این گروه نظیر بوگاتی، بنتلی و پورشه کار کرده است.

مشخصات فنی سوپر اسپرت فاو S9

هر چند مشخصات فنی سوپر اسپرت چینی به صورت رسمی اعلام نشده است ولی ما میتوانیم انتظار یک موتور هیبرید-الکتریکی ۱۴۰۰ اسب بخاری با حداکثر سرعتش ۴۰۰ کیلومتر در ساعت داشته باشیم که بدین ترتیب سرعت فاو S9 در کمتر از دو ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

تولید این مدل بسیار محدود بوده و قرار است تا تنها ۹۹ دستگاه از آن ساخته شود و تولید خودرو به صورت رسمی از سال آینده آغاز خواهد شد و در تابستان نیز برای پیش خرید در دسترس علاقمندان است که البته انتظار برچسب قیمتی 1.5 میلیون دلاری از آن داریم که در حدود 10 میلیون یوان است.

طبق اعلام رسمی سخنگوی فاو، قرار است بیش از یک میلیارد دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده و برنامه ساخت 3 مدل دیگر را نیز در آینده دارند که البته با استخدام فلیسا مدیر سابق فراری پیش از پیش به این برنامه چینی باید ایمان داشت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.