غول سازنده موبایل چینی از هواوی SF5 رونمایی کرد

غول سازنده موبایل چینی ، شرکت هواوی از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن‌های هوشمند در جهان، از اولین ماشین خود در نمایشگاه شانگهای با نام  SF5 رونمایی کرد.

 خودرو  SF5 با همکاری یک استارت اپ خودروساز نوپای چینی-آمریکایی به نام  SERES  ساخته شده و البته پیش‌فروش آن نیز در فروشگاه‌های هواوی در داخل چین آغاز شده است.

مشخصات فنی خودرو هواوی SF5

خودرو SF5 یک شاسی‌بلند هیبریدی است که دارای یک باتری الکتریکی به همراه یک موتور 1.5 لیتری است که با یک باک پر میتواند مسافتی در حدود هزار کیلومتر را طی کند و بدون استفاده از موتور بنزینی و در حالت برقی کامل میتواند با یک بار شارژ 180 کیلومتر طی طرسق کند.

در ضمن شتاب صفر تا ۱۰۰ هواوی SF5 در حدود ۳/۵ ثانیه است.

رنگبندی خودرو تنها دارای 4 رنگ بوده و با چهار رنگ تو دوزی متفاوت نیر عرضه میشود و به مانند خودروهای لاکچری صندلی های خودرو دارای گرم کن، کولر و ماساژور است و از نقطه نظر سیستم خودران دارای سطح 2 است که میتواند خودرو را به راحتی در ترافیک کنترل و هدایت کند.

برند چینی هواوی همچنین این ماشین را به سیستم عامل جدید خود مبا نام های‌کار (HiCar) مجهز کرده که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا از راه دور و با فرمان‌های صوتی بخش‌های مختلف ماشین را کنترل کنند.

قیمت پایه ماشین برقی هواوی ۲۱۶ هزار و ۸۰۰ یوان معادل حدود ۳۳ هزار دلار است و علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت حدود ۱۵۰ دلار برای خرید ماشین ثبت نام کنند.

پس از تحریم هواوی توسط آمریکا، درآمد این شرکت به شدت کاهش یافته و هواوی به دنبال راه‌های تازه برای کسب درآمد است. ماشین و نرم‌افزارهای مدیریت خودرو از جمله محصولاتی است که هواوی امیدوار است با رونق بازار خودرو در چین بتواند از فروش آن سود خوبی کسب کند.

چندی نیز اعلام شد که اپل سازنده تلفن‌های همراه آیفون هم در حال ساخت یک ماشین الکتریکی است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.