رونمایی از کونیگزگ Jesko Absolut سریع ترین خودرو جهان به صورت مجازی

خودروساز سوئدی به صورت رسمی از سریع ترین خودرو جهان با نام تجاری کونیگزگ Jesko Absolut در یک رویداد آنلاین به صورت رسمی رونمایی کرد تا کرونا و لغو نمایشگاه خودرو ژنو تاثیری در روند رو به رشد این شرکت نگذارد.

این سریعترین ابر خودرو محصول کوینیگزگ است که تا به حال ساخته شده است و با ویژگی های آئرودینامک به روز شده و دیزاین رانندگی روزانه به یک موشک زمینی تبدیل شده است و جالب است بدانید که فلسفه نام گذاری این خودرو، نام پدربرزگ بنیان گذار این شرکت است که جسکو نام دارد.

در طراحی خودرو ساده سازی چشمگیری به چشم میخورد و دیگر از اسپویلر عظیم خبری نیست که ظاهر بسیار زیبایی به Jesko Absolut بخشیده است و دوباله اضافه شده به جای اسپویلر از جنگنده F-15 الهام گرفته شده است که مجهز به تثبیت کننده های عمودی دوگانه هستند.

دوباله دو قلوی مذکور باعث تثبیت در سرعت های بسیار بالا میشود و حتی بدنه عقب خودرو تا جدود بسیار زیادی شبیه هواپیماهای جنگنده شده است.

مشخصات فنی کونیگزگ Jesko Absolut

در قلب ابر خودرو  جسکو ابسولوت شاهد یک موتور توربوشارژ V8 هستیم که به صورت معمول دارای قدرت پیشرانه 1280 اسب بخار و گشتاور 1000 نیوتن بر متر است که البته با ریختن بنزین E85 در داخل باک  شاهد داستان متفاوتی هستیم که قدرت پیشرانه را به 1600 اسب بخار و گشتاور 1500 نیوتن بر متر میرساند تا حداکثر سرعت این خودرو را به 500 کیلومتر در ساعت برساند.

سیستم انتقال قدرت کونیگزگ منحصر به فرد بوده و با یک میل لنگ 180 درجه ای و نه سرعته LST ، امکان تغییر چرخ دنده را در زمان تقریبی صفر از هر دنده به دنده دیگر بدون در نظر گرفتن تعداد دنده رد شده را میدهد.

در ضمن فناوری موسوم به (Ultimate Power On Demand (UPOD  یک فناوری پیش بینی تعویض دنده که قدرت آنی را تضمین می کند و همیشه در دنده مناسب برای حداکثر شتاب در دسترس راننده است که البته بخشی از استراتژی کنترل LST است.

بخشی از عملکرد خیره کننده این ابرخودرو نیز به لطف وزن سبک و تعویض دنده‌های فوق سریع آن حاصل شده است. کونیگزگ به لطف استفاده از مواد سبک و الیاف فیبرکربنی و شاسی مونوکوک فیبرکربنی، موفق شده وزن خالص جسکو ابسولوت را روی 1320 کیلوگرم محدود کند.

با وجود اینکه جسکو ابسولوت ابرخودرویی فوق سریع و رکورد شکن است، اما جالب است بدانید که قابلیت استفاده به صورت روزمره را نیز دارد که این قابلیت به دلیل نصب تعلیقی راحت‌ حاصل شده که ضمن پایداری در مانورها و پیچ‌های تند، برای سواری در شهر نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.