فورد برانکو قدرتمندترین رقیب جیپ رونمایی شد

خودروساز آمریکایی سرانجام بعد از ماه ها شایعه و گمانه‌زنی، سرانجام  تصاویر و اطلاعات مدل جدید آفرود جدید خود با نام فورد برانکو را منتشر کرد.

آفرود Ford Bronco یک شاسی‌بلند مخصوص رانندگی در جاده‌های ناهموار است که به طور مخصوص قرار است رقابت تنگاتنگی با جیپ رانگلر و لندروور دیفندر داشته باشد.

البته این نخستین نسل از برانکو نبوده و در دهه 1960، خودروساز آمریکایی که در جنگ جهانی ماشین های نظامی تولید میکرد این تجربه را تجاری سازی کرده و نخستین نسل برانکو را روانه بازار کرد.

برانکو بر روی خط تولید فورد تا سال 1996 به حیات خود ادامه می داد ولی به دلیل کم شدن تقاضا برای شاسی بلند های دو درب خط تولید آن متوفق شد.

هر چند فورد در سال ۲۰۰۴ فورد کانسپتی از برانکو را رونمایی کرد ولی تقریبا شانزده سال طول کشید تا نسل جدید آفرود برانکو دوباره بر روی خط تولید قرار بگیرد.

آفرود فورد برانکو جدید 2021

انواع مدل آفرود برانکو

نسل جدید برانکو که در طراحی خود از نسل اول نیز تاثیر گرفته است خانواده‌ای از سه مدل را تشکیل می‌دهد. مدل دودرب  و چهار درب و مدل کوچک‌تری به نام برانکو اسپرت هم به بازار عرضه خواهد شد که ظاهری شبیه به برانکو اریجینال دارد، اما از نظر فنی با شاسی‌بلند کوچک فورد اسکیپ مشترکاتی دارد.

فورد برای شکل دادن به نسل جدید برانکو از ظاهر نسل اول این ماشین الهام گرفته است. طراحان کارخانه می‌گویند همه بخش‌های ماشین طوری طراحی شده که به قابلیت‌های رانندگی در خارج از جاده کمک کرده و نیازهای راننده را در سفرهای آفرود تامین کند.

مشخصات فنی فورد برانکو

برای مدل پایه شاهد یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر با 181 اسب بخار و گشتاور 190 پوندفوت هستیم که این مجموعه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود.

مصرف سوخت برانکو نیز  برای هر 100 کیلومتر در شهر برابر است با 9 لیتر که در بزرگراه 7.5 لیتر و در حالت ترکیبی 8.4 لیتر خواهد بود.

فورد براتکو جدید

فضای داخل کابین برانکو ؛ طراحی کلاسیک وارد دنیای فناوری شده و حاصل کار نیز مطلوب به نظر می رسد.

نمایشگر اصلی 8 اینچی ویژه سیستم سرگرمی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو در مرکز کنسول جلو قرار گرفته است و  بین نشانگرهای سنتی آمپر یک نمایشگر دیجیتال 6.5 اینچی قرار دارد. گرم کن فرمان، پاور مونوروف، گرم کن صندلی جلو، سیستم صوتی بنگ اند اولافسن، پورت یو اس بی تایپ-سی و اِی و… از دیگر ویژگی های فورد برانکو است.

جالب ترین ویژگی‌ برانکو، امکان تغییر بخش‌های مختلف ماشین است. به عنوان مثال  درهای ماشین را می‌توان به راحتی جدا کرد و حتی جایی برای قراردادن آنها در عقب در نظر گرفته شده است.

حتی سقف را هم می‌توان به طور کامل برداشتو دستگیره‌های داخل ماشین هم قابل برداشتن است و گیره‌ای روی داشبورد قرار داده شده تا راننده بتواند تلفن همراه یا دوربین فیلمبرداری خود را روی آن قرار دهد.

مهمترین دلیل خودروساز آمریکایی برای احیای فورد برانکو چیست؟

بدون تردید، موفقیت جیپ در چند سال گذشته در حالی که بازار خودرو چندان رونق خاصی نداردو از همین روی، فیات-کرایسلر درآمد بسیار خوبی از فروش محصولات آفرود کسب کرده است. فورد را ترغیب به احیای برانکو کرد.

برچسب قیمتی برانکو از سی هزار دلار شروع شده و گران‌ترین مدل آن نیز ۶۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.