رونمایی مرسدس ازکانسپت ویژن AVTR + تصاویر

خودروبرتر – خودروساز آلمانی مرسدس در نمایشگاه محصولات الکترونیکی یک محصول برتر را برای چند دهه آینده رونمایی کرد.

شرکت آلمانی از کانسپت ویژن   AVTR رونمایی کرده است که با الهام از موجودات ناوی در فیلم علمی-تخیلی آواتارشاهکار جیمز کامرون ساخته شده که  در سیاره‌ای به نام پاندورا زندگی می‌کردند.

نکات طراحی فوق العاده کانسپت ویژن AVTR

مهندسان مرسدس-بنز با پژوهش در باره یکی بودن و همگرایی این موجودات با طبیعت خود، یک ایده جدید از ارتباط انسان و ماشین مطرح کرده که می‌گوید در آن ماشین تا حد زیادی به یک موجود زنده شبیه است که به عنوان مثال خودرو مذکور با قراردادن دست راننده بر روی کنسول وسط بیدار می‌شود.

طراحی کانسپت ویژن AVTR با همکاری استودیو سازنده آواتار ساخته شده که در حال حاضر در کار ساخت قسمت جدیدی از آواتار است.

وقتی ماشین بیدار میشود با دسته‌ای که از کنسول بیرون می‌آید حرکت ماشین را کنترل می‌کند و در ضمن با تشخیص نبض و تنفس با راننده ارتباط برقرار می‌کند و در ادامه اطلاعات به جای مانیتور از طریق یک پروژکتور روی کف دست راننده نمایش داده می‌شود و راننده می‌تواند با حرکت دست بخش‌های مختلف را کنترل کند.

اطلاعات و تصاویر از طریق پروژکتور در سراسر جلوی ماشین نمایش داده می‌شود.

بنز می‌گوید برخلاف باتری‌های امروزی، در ساخت باتری این کانسپت از مواد کمیاب معدنی استفاده نشده و باتری به طور کامل قابل بازیافت است.

توجه به محیط زیست در بخش‌های دیگر ماشین هم دیده می‌شود. چرم مصنوعی صندلی‌ها بدون استفاده از هیچ ماده سمی شیمیایی ساخته می‌شود. چوبی که در تزیین اتاق استفاده شده هم از درختی در اندونزی است که سریع رشد می‌کند و با دست قطع می‌شود.

کانسپت جدید مرسدس-بنز با حضور اولا کالنیوس، مدیر دایملر رونمایی شد. او امسال سخنران اصلی نمایشگاه محصولات الکترونیکی بود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.