خاص‌ترین نسخه بوگاتی شیرون با تیراژ تنها 20 عدد رونمایی شد

خودروبرتر – خودروساز فرانسوی از جدیدترین محصول خود با تیراژ تنها 20 عدد با نام بوگاتی Noire رونمایی کرد که دارای رنگ خاص مشکی مطلق و البته با قیمت رویایی است.

همگی به خوبی میدانیم که شیرون جایگزینی بسیار شایسته برای نسل قبلی این شرکت یعنی ویرون است که در زیر هود خود دارای موتور قدرتمند 16 سیلندر 8 لیتری با قدرت پیشرانه 1500 اسب بخاری و گشتاور 1180 پوند بر فوت است که به صورت کامل در بوگاتی شیرون Noir نیز از همین پیشرانه بهره گرفته شده است.

این موتور سرکش میتواند در طی تنها 2.3 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد که البته دارای حداکثر سرعت 420 کیلومتر در ساعت است و با تقویت در مدل سوپراسپرت با افزایش 300 واحدی به 1578 اسب بخار میرسد.

برای ساخت هر دستگاه از شیرون Noire در حدود چند صد روز زمان صرف میشود و برای همین در تیراژ بسیار محدود 20 عددی و با برچسب قیمتی در حدود 3 میلیون دلار  و با تفاوت 100 هزار دلاری نسبت به نسخه استاندارد شیرون عرضه خواهد شد.

به هر حال نسخه تازه معرفی شده دارای دو پکیج  Noire Sportive و Noire Élégance است که اختلافات معدودی با یکدیگر دارند به عنوان مثال هر دو  مدل دارای طراحی جدیدی را در بخش جلوپنجره بوده و بدنه فیبرکربنی را در بر میگیرند.

در نمایشگاه ژنو 2019 بود که بوگاتی تصمیم گرفت گران قیمت‌ترین خودرو جهان با نام  La Voiture Noire و قیمت 18 میلیون دلاری را معرفی کند. مدل noire نیز در بحث رنگ و ساختار شباهتی به  La Voiture Noire دارد.

مراقبت از خودرو؛ برق دزدی در خودرو و راهکارهای برطرف کردن آن

این در حالی است که مدل 18 میلیون دلاری نیز با طراحی برگرفته از اتومبیل افسانه‌ای  Type 57 SC Atlantic توسعه پیدا کرد و تنها یک مدل از آن به تولید رسید.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.