“استارمن” تسلا یک دور کامل خورشید را چرخید

خودروبرتر – سرانجام خودرو تسلا رودستر موفق شد با حفظ نظم سفر خود به صورت کامل یک دور به دور خورشید بچرخد.

متاسفانه هرچقدر سعی کنید قادر به دیدن استارمن روداستر سوار نخواهید بود زیرا زمین گردمان در خلاف جهت خورشید است و تا 5 نوامبر 2020 در حدود یکسال آینده به نزدیکی زمین عزیزمان نخواهد رسید.

مراقبت از خودرو؛ هر آنچه باید از برق دزدی خودرو بدانید

در زمان راه اندازی این پروژه رادیو روداستر در حال پخش برنامه زندگی در مریخ به کارگردانی دیوید بووی بود که ططبق اعلام سایت ردیابی استار من تاکنون بیش از 150 هزار بار این اهنگ را شنیده است و طبق آمار اعلام شده این سایت تسلا اکنون بیش از 1.2 میلیارد کیلومتر را پیموده است بدین معنی که این خودرو بیش از 21 هزار بار از گارانتی 58 هزار کیلومتری خودرو خود فراتر رفته است.

الون ماسک مالک اسپیس ایکس اعلام کرده است که استارمن و روداستر را صرفا برای سرگرمی انتخاب کرده است ولی کیست که نداند این خودرو در خدمت یک هدف بازاریابی اسپیس ایکس برای سفرهای فضایی است

مدل خاص مطالعاتی نشان داده است که  سرانجام رودتسر دوست داشتنی ما به زهره یا زمین طی چند سال آینده که به صورت مثال در طی 6 ماه آینده احتمال اینکه از جاذبه زمین تاثیر پذیرد 6 درصد و احتمال اینکه از زهره تاثیر بپذیرد در حدود 2.5 درصد است.

طبق اعلام وب سایت رهگیر خودرو تسلا  این خودرو در تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۰ میلادی در فاصله ۴.۶ میلیون مایلی از مریخ قرار خواهد گرفت و در نتیجه  استارمن تنها می‌شود و طبق محاسبات  این مانکن فضایی تا سال ۲۰۴۷ میلادی نزدیک زمین نخواهد شد.

صفر تا صد در باره علائم خرابی شمع و نحوه تشخیص آن در خودرو

به هر حال شرکت “اسپیس ایکس” خود به مرز پروازهای عمیق فضایی نزدیک شده است و  آمریکا  قصد دارد در سال ۲۰۳۰ میلادی یا پس از آن انسان‌ها را به کره مریخ اعزام کند.

البته این احتمال نیز وجود دارد که  زمانی‌ که استارمن دوباره سیاره خانه خود را ملاقات کرد دیگر انجام پروازهای عمیق فضایی کاری معمولی و پیش پا افتاده باشد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.