نخستین شورلت کوروت موتور وسط رونمایی شد + ویدئو

خودروبرتر–  خودروساز آمریکایی شورلت از نسل جدید کوروت  با نام تجاریChevrolet Corvette C8 Stingray به امید رقابت با اسپرت های آمریکایی و البته اروپایی رونمایی کرد.

جالب است بدانید که وقتی اولین نسل کوروت در سال 1953 ساخته شد موتور همیشه در جلوی خودرو قرار دادشته است ولی در نسل هشتم سنت شکنی ، موتور در پشت سر راننده قرار داده شده است.

بدین ترتیب با قرار گرفتن موتور در وسط، به صورت طبیعی وزن بین جلو و عقب ماشین تقریبا مساوی تقسیم شده و نقطه ثقل به وسط منتقل شده است که باعث چابکی و فرمان پذیری بهتر آن شده است.

البته وقتی موتور خودرو به وسط منتقل میشود دیگر جای راحتی برای سرنشینان باقی نمیگذارد ولی شورلت قول داده است که از نظر راحتی چیزی از نسل قبلی خود کم نخواهد داشت و به راحتی برای استفاده روزانه بهینه سازی شده است.

از نقطه نظر طراحی، نسل جدید کوروت  با الهام از جت‌های جنگنده و ماشین‌های مسابقات فرمول یک طراحی شده است تا بهترین پاسخدهی را برای نسل جوان و تین ایجر امریکایی داشته باشد.

در ظاهر با اینکه بخش‌هایی مثل چراغ‌های عقب یادآور مدل‌های پیشین کوروت است، اما ماشین از فرم سنتی ماشین‌های اسپرت آمریکایی فاصله گرفته و بیشتر به رقیبان اروپایی‌اش شبیه شده است.

مشخصات فنی کوروت جدید Chevrolet Corvette C8 Stingray

طبق اعلام شورلت، موتور کوروت جدید هشت سیلندر بوده و دارای قدرت پیشرانه 495 اسب بخاری است که بدین ترتیب دارای شتاب صفر تا صد در کمتر از 3 ثانیه است که به نظر برای رقابت با مدل های همچون پورشه 911 کافی و مناسب به نظر میرسد.

طبق برنامه ریزی مدیران این شرکت، مهندسان در حال توسعه مدل هایی هستند که بتواند با محصولاتی از فراری و مک لارن به رقابت بنشیند.پیش‌بینی می‌شود در آینده مدل‌های قوی‌تری از کوروت تولید شود که بتواند مدل‌هایی از فراری و مک‌لارن را به چالش بکشد.

شورلت کوروت یکی از نمادهای خودرو اسپرت آمریکایی است که شهرتی جهانی دارد ولی هیچ وقت نتوانسته خارج از مرزهای آمریکا برای خود فروش بالایی دست و پا کند.

جنرال موتورز، مالک شورلت، می‌داند که با تغییرات زیاد در نسل جدید، بخشی از طرفداران سنتی این ماشین را از خود دور خواهد کرد. با این حال این کارخانه امیدوار است بتواند خریداران جوان‌تر را در سراسر جهان به این ماشین جلب کند.

تولید کوروت جدید از زمستان امسال آغاز خواهد شد و قیمت پایه آن زیر ۶۰ هزار دلار شروع خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود مدل‌های قوی‌تر نیز با قیمت بالای صد هزار دلار فروخته شود.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.