رونمایی از کانسپت Citroen 19 19 نقشه راه خودروساز فرانسوی + ویدئو

خودروبرترسیتروئن خودروساز پاریسی برای گرامیداشت 100 سالگی تاسیس خود با عرضه یک کانسپت نقشه راه 100 سال آینده خود را ترسیم کرد که یک مدل با نام Citroen 19 19 است که در حقیقت سالی است که این شرکت تاسیس شده است و البته راه های رفته این شرکت را میتوان در آن دید.

سازنده فرانسوی ادعا کرده در طراحی خودرواش، از بدنه هواپیما الهام گرفته است. آنها اعلام کرده‌اند حباب شفاف قسمت سقف خودرو نیز شبیه بخش‌های بالایی یک بالگرد از آب درآمده است. فاصله بین محوری این خودرو نیز حدود 3.1 متر می‌رسد.

Citroen 19 19 Concept  همانند فیلم های علمی تخیلی گسترده است و اگر شما کمی دقیق تر نگاهی کنید به خوبی اداری احترام به طراحان گذشته این شرکت را میتوانید دریابید که به عنوان مثال پنجره عقب به طور قابل توجهی به سدان CX که در سال 1974 روانه بازار شد شبیه است.

سیتروئن در توصیف‌های گوناگونش، 19-19 را یک “اتاق نشیمن روی چرخ” عنوان کرده است. با وجود فضای محدود، صندلی‌های راحت و بزرگی در این خودرو به کار رفته که آنقدرها هم  با آنچه در خانه مردم پیدا می‌شود، متفاوت نیست. سرنشین جلو از صندلی راحت، کشیده و بزرگی بهره می‌برند و صندلی‌های عقب نیز مانند یک مبل راحتی هستند. صندلی راننده نیز یک تجربه فوق‌العاده بصری و مطابق با نیازهای راننده به شمار می‌آید.

این مدل هیچ سیستم کنترل کننده‌ای ندارد و به یک ناظر انسانی برای فشار پدال یا چرخش فرمان کشویی‌اش نیازمند است. هوش مصنوعی پیشرفته این خودرو می‌تواند در سطح فردی با سرنشینان ارتباط برقرار کرده و به مسافران بیرونی خودرو پیام فرستاده یا از طریق نمایش پیام‌ روی پروفایل خارجی درهایش به مسافران خوش آمد گوید.

به عنوان مثال، اگر شما در پارک های ملی در حال رانندگی هستید به شم از حیوانات و مزایای ان پارک میگوید و تگر در داخل کابین بحث در مورد رستوران و یا غذای مکزیکی است نزدیک ترین رستوران به شما پیشنهاد میشود.

مشخصات فنی Citroen 19 19 Concept

مشخصات فنی Citroen 19 19  مبهم است. با توجه به اینکه خودرو فوق  به لطف بخشی از باتری لیتیوم یون 100 کیلووات ساعت نصب شده در زیر محفظه مسافرتی میتواند مسافتی تا 600 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند که Citroen 19 19 با 455 اسب بخار و 590 پوند گشتاور از طریق یک جفت موتور الکتریکی تدارک دیده است تا شتاب صفر تا صدر در کمتر از 5 ثانیه داشته باشد.

 

به هر حال جدیدترین مدل مفهومی سیتروئن با نام 19-19 بسیار آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد و با این  وجود نگاهی واقعی به نیازهای آیندگان و انتظار آنها از یک خودرو دارد که البته  با استفاده از دستگاه‌های شارژ سریع، میزان انرژی مورد نیاز خودرو برای طی مسافت 600 کیلومتر  در 20 دقیقه تامین خواهد شد.

Citroën 19 19 Concept  بخشی از برنامه‌های سیتروئن برای گرامیداشت صدمین سال فعالیت این خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود. این خودرو در 16 می در نمایشگاه خودرویی “ویواتک” به نمایش درمی‌آید.

 

منبع digitaltrends.com
بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.