معرفی نسل جدید پرفروش ترین هاچ بک اروپا + ویدئو

خودروبرتر – خودروساز فرانسوی  هفته گذشته با انتشار تصاویری خبر از رونمایی از رنو کلیو جدید در نمایشگاه خودرو ژنو در ماه آینده میلادی داد.

در حدود هفت سال از معرفی نسل فعلی رنو کلیو میگذرد ولی با این حال این خودرو همچنان پرفروش ترین ماشین فرانسوی و دومین خودرو پرفروش اروپا در سال 2018 است.

مدیر ارشد طراحی رنولارن ون‌دن آکر در این مورد میگوید:” محبوبیت رنو کلیو بیش از هر چیز به خاطر طراحی ظاهری ان است و به همین خاطر طراحی ظاهری نسل جدید فرقی نکرده و بیشتر در قسمت موتوری خواهد بود”.

از نقطه نظر طراحی، با اینکه رنو کلیو کمی کوچکتر شده ولی داخل ان جای بیشتری را به خود اختصاص داده و در ضمن جلوپنجره بزرگ‌تر و قطعات آب‌کروم کاری شده ظاهر لوکس تری نسبت به نسل قبل به رنو کلیو بخشیده است تا بر خلاف ظاهر بیرونی، داخل ان کاملا تغییر پیدا کرده باشد.

در داخل کابین شاهد امکانات مدرنی همچون یک نمایشگر ۹.۳ اینچی لمسی هستیم  تا شاهد  بزرگترین نمایشگر ارائه شه در مدل‌های رنو باشیم و در عین حال رنو کلیو جدید اولین مدل رنو است که به جای جلوداشبورد آنالوگ از نمایشگر دیجیتال برای نمایش اطلاعات به راننده استفاده می‌کند.

مشخصات فنی رنو کلیو جدید

این نکنه نیز قابل ذکر است که نسل پنجم رنو کلیو جدید اولین خودرویی  است که بر روی شاسی جدید گروه رنو-نیسان-میتسوبیشی قرار گرفته است که البته مدل‌های دیگری همچون کپچر، نیسان جوک و یک مدل جدید میتسوبیشی هم از این شاسی بهره خواهند برد.

در زیر کاپوت رنو کلیو شاهد یک موتور یک لیتری بنزینی و یا یک موتور یک و نیم لیتری دیزلی خواهیم بود که قرار است از سال ۲۰۲۰ یک قوای محرکه هیبرید هم به این مجموعه اضافه شود.

نسل جدید رنو کلیو یک ماه دیگر در نمایشگاه ژنو به صورت رسمی  رونمایی خواهد شد و رنو کلیو جدید در کارخانه‌های رنو در ترکیه، فرانسه و اسلوونی تولید می‌شود.

 

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.