موتورسیکلت Fat Bob 2018 هیولای مدرن هارلی دیویدسون

هارلی دیویدسون در مدل 2018 این موتورسیکلت مهارنشدنی، از سیستم پیشرانه جدید به همراه سیستم تعلیق جدیدتر بهره جسته است که باعث شده این موتورسیکلت سبک‌تر و باریک‌تر باشد و در ضمن کوشیده است تا فناوری‌های جدید نیز در آن بکار گیرد.

به گزارش خودروبرتر، استفاده از تایرهای جدید و سایر تغییرات آئرودینامیک باعث شده است تا حداکثر سرعت این موتورسیکلت به بیش از 190 کیلومتر در ساعت برسد که حاصل از سیستم پیشرانه توین کم 103 است که به‌صورت مستقیم با هوا خنک می‌شود که دارای مشخصاتی همچون حجم 1585 سی‌سی و گشتاور 3250 نیوتن بر متر است تا بدین ترتیب دارای مصرف سوخت 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر است.

هندلینگ بهتر موتورسیکلت هارلی دیویدسون به خاطر بهره‌گیری از سیستم تعلیق بادی و ترمزهای دیسکی دوگانه در جلو است تا بتواند fat bob را به‌وسیله کالیبرهای 4 پیستونی متوقف کند و در ضمن از سایر جزئیات فنی می‌توان به ترمز ضد قفل، سیستم ایمنی هوشمند، دیسک‌های سوراخ‌دار آلومینیومی، گیربکس شش سرعتِ کروز درایو اشاره کرد.

جزئیات ظاهری هارلی دیویدسون fat bob

موتورسیکلت دارای ظاهری فربه و پهن همانند هم سلفان خود است که مجهز به دوشاخه عضلانی و چراغ‌های دوقلو در جلو است که در کنار رینگ‌های 16 اینچی با لاستیک‌های 130 میلی‌متری بسیار باابهت است تا ظاهری قدرتمند و بازدهی عالی را از این محصول آمریکایی شاهد باشیم.

رنگ مشکی در تمامی اجزای موتورسیکلت به کار گرفته‌شده است به‌طوری‌که حتی جعبه باتری، رینگ و پوشش کمک‌فنرهای عقب نیز مشکی است و در ضمن دسته‌دنده‌های ضخیم واقعاً ظاهری تهاجمی به موتورسیکلت هارلی دیویدسون بخشیده است و البته چراغ‌های دوقلو جلو دارای روکش کرومی بوده و چنان پرقدرت هستند که در تاریکی مطلق تمام‌مسیر پیش رو را روشن کنند.

خطوط مورب نیز چهره‌ای تهاجمی به باک می‌دهند. سر اگزوزهای ضخیم و دوقلو نیز دست‌به‌دست خطوط منحنی گلگیر عقب، کمک‌فنرهای سیاه‌رنگ و طرح روی باک می‌دهند و چهره تهاجمی این موتورسیکلت را کامل می‌کنند. اینجاست که توجه کمپانی هارلی دیویدسون به جزییات، نمایش داده می‌شود و شاید بتوان گفت به همین علت است که محصولات این کمپانی بیش از 110 سال است که جذاب مانده‌اند.

اگر قرار باشد موتورسوار مدت‌زمان زیادی را سوار بر موتور بگذراند، کمپانی هارلی دیویدسون هم وقت زیادی صرف می‌کند تا بهترین زین را طراحی کند. زین دوقسمتی بسیار نرم و راحت است و طراحی ارگونومیک آن به‌گونه‌ای است که موتورسوار را به‌هیچ‌وجه خسته نمی‌کند.

در مورد فناوری جدید و منحصربه‌فرد  که همان سیستم ایمنی هوشمند H-D است  که به‌صورت فابریک روی این موتورسیکلت نصب می‌شود نسل جدیدی از دستگاه‌های ایمنی است. کافی است سوئیچ داخل جیبتان باشد، در این صورت هنگامی‌که به موتورسیکلت نزدیک یا از آن دور می‌شوید، این سیستم به‌طور خودکار موتورسیکلت را قفل یا باز می‌کند. کافی است دکمه‌ای که روی حلقه سوئیچ قرار دارد را بفشارید و بگذارید سیستم کار خودش را بکند. ترمزهای ضد قفل که بسیار پیچیده عمل می‌کنند، به‌صورت فابریک روی این موتورسیکلت نصب می‌شوند و نیروی متوقف کننده مضاعفی دارند. جالب اینجاست که اجزاء مختلف این سیستم دور از چشم قرار دارند ولی وقتی پشت فرمان می‌نشینید، خاطرتان جمع باشد که این سیستم هرگاه به آن نیاز داشته باشید در خدمت شماست.

در مورد سیستم تعلیق منحصربه‌فرد هارلی دیویدسون می‌توان گفت که  به‌راحتی و با استفاده از یک آچارفرانسه، می‌توانید آن را تنظیم کنید به‌عنوان‌مثال  اگر کمک‌فنرهای عقب را کمی بخوابانید، هم وضعیتتان روی زین بهتر می‌شود و هم شیک‌تر به نظر می‌رسد.

به‌هرحال هارلی دیویدسون بسیار امیدوار است که سری 2018 فت باب بتواند دوباره باعث بازیابی بازارهای ازدست‌رفته شود که شروع قیمت مدل پایه و ارزانترین آن در حدود 16 هزار دلار است.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.