نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح کلید به کلید ایران خودرو

به گزارش خودروبرتر ، در نشستی که با حضور نمایندگان سازمان های استاندارد،‌ محیط زیست، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل برگزار شد تصمیمات مهمی گرفته شد.

از جمله این تصمیمات ، افزایش عرضه خودروهای گاز سوز مورد استقبال ایران خودرو قرار گرفت و درباره قرارداد نوسازی دوهزار تاکسی با اصلاح گنجایش ظرفیت مخزن گاز از 80 به 100 لیتر و پیمایش بالا مذاکره شد.

براساس این گزارش،‌ در این نشست، گزارشی درباره پروژه های مرتبط با کاهش مصرف سوخت و سطح آلایندگی محصولات ایران خودرو ارایه شد. راهبردهای این شرکت در مصرف سوخت و آلایندگی،‌ طرح های توسعه محصولات و جوان سازی ناوگان حمل و نقل سرفصل های این گزارش بود.

جزئیات نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط ایران خودرو

همچنین در خصوص عملکرد نوسازی 61 هزار دستگاه تاکسی در طرح کلید به کلید ایران خودرو که از سال گذشته با موفقیت انجام شده، توضیحات لازم ارائه شد و مسئولان ایران خودرو آمادگی افزایش سرعت در نوسازی تمامی خودروهای عمومی اعم از درون شهری و برون شهری را با هدف نوسازی کامل ناوگان در یک دوره سه تا پنج ساله به مسئولان کشوری اعلام کردند.

در این گزارش طرح های کوتاه مدت با هدف بهبودهای سریع و ارزان، طرح های میان مدت با هدف ارتقای تکنولوژی های موجود و طرح های بلند مدت با هدف انقلاب تکنولوژیک و جهانی سازی از برنامه ها و اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در زمینه کاهش میزان مصرف سوخت و کاهش سطح آلایندگی محصولات مطرح شده است.

در ادامه، اعضای این نشست از خطوط تولید گروه صنعتی ایران خودرو و مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید بازدید کرده و از نزدیک با دستاوردهای این گروه صنعتی آشنا شدند.

به هر حال نمیتوان منکر شد که کمبود بودجه مهمترین مشکل در سر اه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که شاید دیگر این مشکل نیز حل شده به نظر برسد.

بیشتر بخوانید
نظرت رو بگو

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.